svsig Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg har holdt på min gamle speilrefleks med 35mm film i mange år og vurderer nå å gå over til digitalt. Har sett litt på Nikon D80, her ser jeg at det finnes oppgraderinger av firmware der det bl. a. skrytes av at det er sertifisert for Windows Vista. Jeg bruker Ubuntu/Linux og vil ikke ha noe med Vista å gjøre i det hele tatt, har evt. en XP-lisens jeg kan bruke, men jeg vil helst unngå dette også. Er det noen som vet hvilke muligheter som finnes når man foretrekker Linux? Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1001250 Det er litt mer styr med fargestyring, printerdrivere og slikt i Linux, men det regner jeg med at du er klar over. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ettersom de fleste kameraene har som oppgraderingsform at du legger en fil ut på minnekortet, så er det neppe et stort problem. Ihvertfall er det slik Canon gjør det. I verste fall får du lage en VirtualBox session som du installerer XP i. Men da kan du ikke bruke OS versjonen, men den ufrie (fortsatt gratis) som har støtte for USB. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå