Gå til innhold

BK: Fjelltur med ramme

Anbefalte innlegg

Ok, litt dårlig emnetittel kanskje, men prøver meg med den inntil videre ;)

Har øvd meg litt på rammelegging av bilder i CS3, og ønsker derfor også kritikk- og tips til forbedring av den... Forøvrig er jeg nokså fornøyd med bilde, derfor hadde jeg også satt pris på kritikk av bilde generelt...

post-152777-1220213099_thumb.jpg

PS! For de interesserte kan jeg si at bildet er tatt på en gåtur i Jotunheimen, med Besshø rett frem (litt venstre i motivet...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jeg den eneste som syns rammer aldri, aldri passer på digitale bilder? Om man vil fremheve bildet med en ramme, så får man tusle ned på den lokale fotobutikken, eller til og med Ikea, og snope seg en ramme i riktig farge og størrelse. Ikke trenger det å bli dyrt heller. Med det sagt var dette på langt nær den verste rammen jeg har sett.

Siden jeg ikke klarte å være nevneverdig konstruktiv på rammen, så får jeg kommentere bildet litt også. Du har valgt en flott dag og et flott terreng, men jeg stusser litt over valget at vinkel. Jeg ser en fin forgrunn, men jeg lurer veldig på hvor menneskene er på vei. Fire skritt til og de er over kanten og borte, men det får vi aldri dele med dem. Kanten kutter på en måte "handlingen" i bildet med stien og menneskene.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som syns rammer aldri, aldri passer på digitale bilder?

Langt i fra. Det er mange her som ikke liker rammer.

Akkurat denne effekten har jeg sett før; et er mulig at den kunne brukes på forsiden av en foto-bok. Men ikke av meg.

Jeg ville vel croppet litt på venstre side, da det er lite eller ingenting som skjer der. At steinen med den røde T-en er midtstilt, det plager ikke meg.

Lenke til kommentar
Det er derfor det er like greit å ikke ha ramme i bk; folk bare henger seg opp i unødvendige detaljer :wee:

ok greit du sier.... selv hadde jeg håpet at rammen skulle være med på å sentrere bilde litt (om dere forstår), og derfor gi bilde en positiv effekt... men jeg lærer så lenge jeg lever ;)

PS! vil det være lurt av meg å legge ut orginal versonen ut ramme, eller er det meste alt sagt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...