von-schnellfahrer Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Ok, litt dårlig emnetittel kanskje, men prøver meg med den inntil videre Har øvd meg litt på rammelegging av bilder i CS3, og ønsker derfor også kritikk- og tips til forbedring av den... Forøvrig er jeg nokså fornøyd med bilde, derfor hadde jeg også satt pris på kritikk av bilde generelt... PS! For de interesserte kan jeg si at bildet er tatt på en gåtur i Jotunheimen, med Besshø rett frem (litt venstre i motivet...) Lenke til kommentar
kaaholm Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Er jeg den eneste som syns rammer aldri, aldri passer på digitale bilder? Om man vil fremheve bildet med en ramme, så får man tusle ned på den lokale fotobutikken, eller til og med Ikea, og snope seg en ramme i riktig farge og størrelse. Ikke trenger det å bli dyrt heller. Med det sagt var dette på langt nær den verste rammen jeg har sett. Siden jeg ikke klarte å være nevneverdig konstruktiv på rammen, så får jeg kommentere bildet litt også. Du har valgt en flott dag og et flott terreng, men jeg stusser litt over valget at vinkel. Jeg ser en fin forgrunn, men jeg lurer veldig på hvor menneskene er på vei. Fire skritt til og de er over kanten og borte, men det får vi aldri dele med dem. Kanten kutter på en måte "handlingen" i bildet med stien og menneskene. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Synes komposisjonen ble litt off. Det er ubalansert, motivet er midtstilt, og venstresiden av bilde er helt tomt. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 31. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Er helt enig i at motivet ble litt for midtstilt... Men tanken bak bildet var at menneskene som er til høyere i motivet skulle bevege seg målrettet mot besshø "langt" borte til venstere i bildet.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Er jeg den eneste som syns rammer aldri, aldri passer på digitale bilder? Langt i fra. Det er mange her som ikke liker rammer. Akkurat denne effekten har jeg sett før; et er mulig at den kunne brukes på forsiden av en foto-bok. Men ikke av meg. Jeg ville vel croppet litt på venstre side, da det er lite eller ingenting som skjer der. At steinen med den røde T-en er midtstilt, det plager ikke meg. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Tja, når man først skal bruke den rammeteknikken der så ville jeg lagt på en 1px bred skillelinje i hvit eller svart på innsiden av rammen. Teknikken er vel ellers grei, men man kan alltids diskutere når det passer å bruke den; hører vel mer hjemme i visuell kreativitet enn bk Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 2. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Takk for alle tilbakemeldinger Klipp.... Teknikken er vel ellers grei, men man kan alltids diskutere når det passer å bruke den; hører vel mer hjemme i visuell kreativitet enn bk Grunnen til at jeg la bildet i BK var fordi jeg ønsket kritikk på selve bildet ikke bare rammen.... Endret 2. september 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Det er derfor det er like greit å ikke ha ramme i bk; folk bare henger seg opp i unødvendige detaljer Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 2. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Det er derfor det er like greit å ikke ha ramme i bk; folk bare henger seg opp i unødvendige detaljer ok greit du sier.... selv hadde jeg håpet at rammen skulle være med på å sentrere bilde litt (om dere forstår), og derfor gi bilde en positiv effekt... men jeg lærer så lenge jeg lever PS! vil det være lurt av meg å legge ut orginal versonen ut ramme, eller er det meste alt sagt? Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Ikke for min del - det utsnittet som ikke er skyggelagt er vel det egentlige bildet. Ellers kan du jo leke deg med vignettering for å få fokus mot sentrum av bildet - tror det er en mere akseptert effekt blant puristene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Ellers kan du jo leke deg med vignettering for å få fokus mot sentrum av bildet - tror det er en mere akseptert effekt blant puristene. Det, kombinert med en beskjæring kan gjøre bildet mere interessant; så det er verdt et forsøk. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå