Gå til innhold

Sannheten om sirkusdyr og lignende. Spre budskapet.

Anbefalte innlegg

Det er på ingen måte hyklersk.

Jeg er villig til å se mellom fingrene på mere ting for at jeg skal ha mat i magen enn for at jeg skal se en elefant stå på to bein.

Kjøtt er en forlystelse på samme måte som underholdning. At du velger spise kjøtt vel vitende om den torturen det påfører dyrene får bli opp til deg, men at du påstår at det ikke er hyklerisk å kjempe for sirkusdyrs rettigheter når du selv er med på å indirekte torturere dyr for din egen forlystelse når du kjøper og nyter kjøtt er jeg ikke enig i.

I prinsipp sier du at det er greit at griser stenges inne i små jernbur hele livet, men at elefanter tvinges til å stå på to bein vil du ha deg frabedt. Jeg kaller det dobbeltmoral, hva du velger å kalle det får bli opp til deg. Jeg nyter selv koteletter forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
I prinsipp sier du at det er greit at griser stenges inne i små jernbur hele livet, men at elefanter tvinges til å stå på to bein vil du ha deg frabedt. Jeg kaller det dobbeltmoral, hva du velger å kalle det får bli opp til deg. Jeg nyter selv koteletter forresten.

Hva i alle dager skjer med dette forumet? Her serveres personangrep og stråmannsargumentasjon så det rekker til Mars, og ingen tar tak i dette!??

Hvis man så skal "hive" seg på i tankerekkefølgen som så er kapret av brukere som egentlig vet bedre, kommer denne:

I prinsipp sier du at den koteletten du har fremfor deg er en gris, men den kunne like gjerne vært en elefant!?

Så, mens du jafser i deg kjøttstykket, har du den frekkheten å betvile annerledestenkende som "moralske"!? Hva i det søte er det du vil frem til?

Betyr det at du bifaller elefantdrap, eller aksepterer du bare at du ikke bare kan leve på grøt? Hva velger du?

Skal du fylle munnen din med svin, eller skal du fylle den med egenprodusert flesk?

Lenke til kommentar

Beklager PencilCase men jeg forstår ikke hva det har med mitt sitat å gjøre? Jeg aner muligens en missforståelse av hva jeg prøvde å få frem?

Hvis man synes det er feil å påføre dyr smerte for at vi skal få forlystelse må man fordømme både sirkus og kjøttindustrien. Velger man det ene men ikke det andre snakker man med to tunger. Jeg spiser selv gris og jeg har vert på sirkus, vel vitende om at dyrene har blitt påført lidelse for at jeg skal kunne kose meg i begge tilfellene. Som nevnt tidligere spiser jeg selv kjøtt og er en prinsipiell motstander av dyresirkus, og det gjør også meg til en hykler.

Lenke til kommentar

Huff huff.

Burde nesten skjønne at denne tråden kom til å ende i typisk forumkrangling.

Jeg har ihvertfall ikke uttalt meg om noe kjøttindusti i denne tråden. Men for all del, de som vil kan ta det opp i egen tråd. Jeg prøver bare å sette litt lys på de dyrene som lider av mishandling for å få de til å opptre på en for dem selv unaturlig måte for at vi skal underholdes. Og ikke minst blir utsatt for grufulle forsøk og mishandling for å egentlig bare se hva som skjer med de. Jeg mener og tror at vår medisinske kunnskap i dag (Uten at jeg er ekspert) er såpass sterk at vi i dag kan klare oss uten disse eksperimentene.

Jeg er helt enig med forteller i denne filmen om at dyr har følelser for smerte og frihetsberøvelse. Det kan man rett og slett se på dyrene selv. Er sikker på at de fleste som har egne kjæledyr av alle arter er helt enig.

Dette er bla. dyr som blir påført ekstreme smerter av oss mennesker, vi som burde vite bedre. Nå skal jeg ikke gå for mye inn på dette med kjøttindustrien. Men for å ta et eksempel er det mange som driver med sau som har et godt forhold til sine sauer, kjører dem ut på beite og ønsker at de skal ha det bra, selv om mange av dyrene avlives (I dag på en forholdsvis human måte etter min mening) for at vi skal få mat på bordet. Mange bønder har jo store jorder og beiter de setter dyr ut på. Mange ganger helt fritt.

Dette er jo et felt vi har blitt og blir flinkere på. Mange av oss som har forhold til kjæledyr merker jo at dyrene har det bra, selv om de ikke får gå ut døren akkurat når de vil.

Håper tråden kan fortsettes på en saklig måte, uten at noen skal begynne å angripe hverandre. Bruk skjønn og tenkt dere litt om før dere poster spontane svar. Dette bør vi forumbrukere forstå mener jeg. Og tenk på at dere setter ingen andre enn dere selv i dårlig lys ved slike usaklige, rett og slett frekke svar. Lykke til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...