kehax Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg bor i et kollektiv med 20 hybler. Vi er alle sammen koblet til en switch som gjør det mulig for oss å dele filer oss i mellom. Dette fungerer brillefint hvis jeg kobler nettverkskabelen rett i veggen. Men når jeg vil ha min trådløse router i mellom får jeg ikke tilgang til dette. Er det noen som har en løsning? Jeg har forresten en dlink DI-524. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Logg deg inn på routeren og slå av DHCP(LAN). Koble så nettverket fra switchen rett i en av LAN-portene på 524. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Takk for svar Nå har det seg sånn at switchen er 20 meter fra rommet mitt. Går det ann at jeg splitter den linja jeg får inn på rommet med en switch, kobler en i inngangen på 524 og en i en av portene? Jeg må kjøpe en liten switch for å få testet dette. Å strekke 20 meter kabel blir for mye rot. Jeg trenger i allefall 30 meter for å gjøre det pent... også er det betongvegger så det er ikke bare å spikre letti. Endret 1. september 2008 av kehax Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Routeren din kan brukes som switch og trådløst aksesspunkt på den måten jeg beskrev.Du behøver med andre ord ikke en switch til. Den eneste begrensningen er at du må få ipadresser fra felles ip-pool (som står før den felles switchen) og ikke fra din egen router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå