-Léon- Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Har to spm jeg lurer på og trenger virkelig hjelp med. Det første er. Som jeg prøde å nevne i topic så forstår jeg ikke helt hva som er gale, nå som jeg skriver denne tråden og har bare igang Firefox + noen fåfall program i tray så ligger Core 1 på 100% og Core 2 på 50-100%. Hadde vært flott hvis noen hadde råd til hvorfor eller hva jeg kan gjøre for å fikse det for det kan ikke være riktig at den skal ligge så høyt når jeg egentlig ikke har noe som kjører. Det andre jeg lurte på er jeg i det siste fått bluescreen uvanlig ofte. Det skjer nokså forskjellig og har merket i det siste at det hjelper å ta ut en av de fire minnebrikkene. Men tror det egentlig er helt tilfeldig for etter en stund når jeg feks bare bruker tre ram brikekr så kommer bluescreen igjen. Her er et bilde av hva jeg får opp når jeg får bluescreenLink Intel Dual Core 6600, 2.4 ghz 4 gb DDR Ram GF 8800 GTX Kjører Vista 64 bit Ultimate. Core 1 og 2 ligger på ca 55 grader celsius(skriveleif). Var det som stod i programmet jeg brukte som heter Everest. (Vet ikke om dette var riktig sted å poste hvis ikke så bare flytt det...) Endret 2. september 2008 av zeus5k Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Du kan jo gå på ctrl-alt-del og sjekke prosesser. Så kan du prøve å se hva slags aplikasjon som bruker så mye av prosessorkraften. Kan jo være noe som kjører i bakgrunnen som du ikke er klar over. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Har gjort det og den eneste jeg ser som bruker mye prosessorkraft er svchost.exe som står bruker sånn ca 50 (% elns). Men det er jo noe jeg må ha gående ikke sant elller? Bekskrivelsen står det bare "Vertsprosessor for Windows-tjenester. Det kan vel ikke hende at jeg har gjort noe siden jeg har holdt på å byttet ram brikker litt "ofte"? Kommet borti noe inni pcen ? Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Noe som kan være til hjelp? http://itpro.no/art/12409.html Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Har gjort det og den eneste jeg ser som bruker mye prosessorkraft er svchost.exe som står bruker sånn ca 50 (% elns). Men det er jo noe jeg må ha gående ikke sant elller?Bekskrivelsen står det bare "Vertsprosessor for Windows-tjenester. Det kan vel ikke hende at jeg har gjort noe siden jeg har holdt på å byttet ram brikker litt "ofte"? Kommet borti noe inni pcen ? Svchost brukes av Windows Update som oftest. Dette kan i enkelte tilfeller føre til høy prosessorbruk. Gå til: start -> kjør ->skriv inn services.msc (enter) I listen finner du fram til Background Intelligent Transfer Service. Stopp den og se om prosessorbruken går ned. Om det hjelper er det noen oppdateringer som kjører i bakgrunnen. Du kan vente eller kjøre Windows Update manuelt via kontrollpanelet og se om du kan presse i gang oppdateringene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå