Gå til innhold

Billig, men bra stereoanlegg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Hvilken type høyttaler vil du ha? Stativhøyttalere eller gulvstående?

Han sier han vil bruke 1000-3000,-! Da tror jeg det beste er å holde seg langt unna gulvstående høyttalere, hvis han er ute etter god lyd (noe han sier han er ute etter).

Edit: vel, Cambridge 340 og Dynavoice F6 er jo strengt tatt en mulighet. Men Dali concept 1 er jo langt enklere å plassere med tanke på best lyd. Forsterkeren vil også ha mye mer kontroll.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Argon amp3245 - forsterker.

Dali concept 1 - høyttalere.

Ellers har vi jo Logitech Z-5500, men det er vel kanskje ikke akkurat hva du hadde tenkt deg?

Vil heller anbefale å lete etter en brukt forsterker.

Har selv erfaring med Argon-forsterkeren som del av et kontoranlegg. Den spiller mye, men ikke særlig bra (glem dynamikk). Dessuten har den noen smånykker, bla kutter den når signalet inn blir for svakt, slik at du får lydløse pauser og hakkete lydbilde. (er antagelig bedre måter å beskrive dette på, men...)

Kjøpte den i utgangspunktet for den lave prisen og (på papiret) tiltalende ytelser i forhold, og den ser jo ikke aldeles tullete ut heller. Bytta den ut med en hundgammel NAD et-eller-annet(etterfølgeren til 3020) som spiller ringer rundt Argonen. 500,-. Mulig jeg er i overkant kresen, men dette var rimelig opp og avgjort.

Det finnes utrolig mange HiFifreaks der ute, og bruktmarkedet er deretter. Mange perler, bare å lete!

Lenke til kommentar
Vil heller anbefale å lete etter en brukt forsterker.

Har selv erfaring med Argon-forsterkeren som del av et kontoranlegg. Den spiller mye, men ikke særlig bra (glem dynamikk). Dessuten har den noen smånykker, bla kutter den når signalet inn blir for svakt, slik at du får lydløse pauser og hakkete lydbilde. (er antagelig bedre måter å beskrive dette på, men...)

Du er ganske spot-on på den beskrivelsen. Jeg tror det er fordi de bruker en digital step-attentuator som volumkontroll. Er skikkelig plaget av dette da jeg bruker en ekstern DAC og pc'en som preamp. Den forrige leverte jeg inn på grunn av dette da den var helt forferdelig (3 sek "blackout" hvert minutt når jeg så film / tv). Er skikkelig irriterende å bruke 2 fjernkontroller for å stille volum. Skal innom med den "nye" forsterkeren på hfk og høre om jeg kan bytte oppover i gradene i bytte mot visakort.

@flerek; Tenkte å anbefale enten F6 eller patos basic 310 om trådstarter ville ha rimelig, men god, gulvhøyttaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...