Gå til innhold

Lodde L1 broene - HVOR FINNER JEG ...


normal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-09-30 03:14, Stinky Gonzales skrev:

mer stabilt pga loddet kontra blyant? det er faenmeg det dummeste jeg har hørt, etter han som snakka om loddetinn ogsånn over her.


 

Hva er så teit med loddetinn? Imo så er det enklere enn blyant fordi du er sikrere på å få det ordentli med en gang(det er jo også en bedre leder). Er ikke alle som gidder å ta av og på ribba 2-3 ganger.

Lenke til kommentar

Hva med Epoxy ? Leste på en nettside hvor de brukte epoxy lim å lodde med.

 

Blander limet og bruker en nål, passerspiss el, lignende for å skjøte l1 broene.

 

Kan noen avkrefte/bekrefte hvorvidt epoxy er strømførende ? Det hadde jo vært genialt da. Epoxy blir i alle fall ikke slitt bort, he he.

 

Tror det er i denne artikkelen, men siden er nede nå så jeg får ikke sjekket det :

http://www.mikhailtech.com/articles/proces...sors/duron1ghz/

 

Rart at ikke dette er mer brukt i tilfelle, virket jo veldig greit da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2001-10-01 12:31, PålPot skrev:

Hva med Epoxy ? Leste på en nettside hvor de brukte epoxy lim å lodde med.


Blander limet og bruker en nål, passerspiss el, lignende for å skjøte l1 broene.


Kan noen avkrefte/bekrefte hvorvidt epoxy er strømførende ? Det hadde jo vært genialt da. Epoxy blir i alle fall ikke slitt bort, he he.


Tror det er i denne artikkelen, men siden er nede nå så jeg får ikke sjekket det :



Rart at ikke dette er mer brukt i tilfelle, virket jo veldig greit da.


 

epoxy er ikke strømførende..prøvde en gang med epoxy som brukes til antistatiskegulv, det fungerte heller ikke. (på gulvet skal denne antistatiske epoxyen lede jord.) blir for tynt tror jeg.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-11 23:59, taste skrev:

Skal en lodde L1 broen, så bør du huske på en ting; frempå spissen av en vanlig loddebolt kan det ligge tusenvis av volt, noe som kan ha en uheldig effekt på hovedkortet.



 

sikker? :eek: er ikke en loddebolt lagd til å lodde elektroniske tuppedingser med da? veldig rart om det skulle være noe spenning der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...