RAD1V Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 går yrkesfaglig vg2 og vil gå forkurs for ingeniør neste år. jeg har både UiA i grimstad og kristiandsand nærme nok til å ikke få borteboerstipend. men har lyst til å flytte hjemmefra. vist jeg kommer inn på forkurs et annet sted, kan jeg få borteboerstipend da? det går jo ikke på videregående vet jeg. hva er det av forskjell på videregående og universitet når det gjelder rett på penger osv? eller gjeldes forkurs studenter som universitet studenter? setter pris på hjelpsomme svar. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) for å formulere hovedspørsmålet mitt anderledes. er høyskoler og universiteter drevet av fylket slik som vgs? Endret 2. september 2008 av datastol Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Kommunen=Barne/ungdomsskoler Fylket=VGS Staten=Høyskoler/Universiteter Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 så jeg får borteboerstipend om jeg kommer inn på hist eller hib? selv om jeg kan gå på uia som ligger rett ved hvor jeg bor. Lenke til kommentar
.Andre Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Du får studielån, ikke borteboerstipend. Er høgskolen du kommer inn under da. Hvor foreldrene dine bor hasr ingen ting å si, bare du har en annen addresse enn dem. Du får fullt studielån uansett, men bor du hjemme blir ikke noe av dette gjort om til stipend om du står eksamen. Bor du på egen hybel, blir 40 % av lånet gjort om til stipend dersom du består eksamen. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Du får studielån, ikke borteboerstipend. Er høgskolen du kommer inn under da. Hvor foreldrene dine bor hasr ingen ting å si, bare du har en annen addresse enn dem.Du får fullt studielån uansett, men bor du hjemme blir ikke noe av dette gjort om til stipend om du står eksamen. Bor du på egen hybel, blir 40 % av lånet gjort om til stipend dersom du består eksamen. leste det på lanekassen.no, men gjelder det om jeg tar forkurs for ingeniør i kristiansand, som ikke er på UiA, men kvadraturen VGS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå