Lamakar Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei, jeg har såvidt peiling på steroanlegg og slike ting, men jeg har en forsterker med 2 høytalere koblet til. Kjører lyd utifra datan. Når jeg spiller med dem så går det fint, men tror de er sprengt så kan ikke spille så veldig høyt. Plutselig etter en liten stund forsvinner bare lyden. Da må jeg vente en stund så kan jeg skru på forsterkeren og da er lyden der igjen, men det funker ikke og skru på forsterkeren rett etter det har skjedd.. Noen som vet hva dette kan være? Som sagt har jeg ikke peiling, så hvis dette er latterlig så skjønner jeg. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Forsterkeren din går varm. Derfor blir lyden borte etter en stund. Den er utstyrt med termiske vern som sørger for å stenge/strupe utgangstrinnene ved varmgang. Se om du har en bitte liten kortslutning bak på høyttalerterminalene. Trenger ikke å være mer enn en liten kordell fra en av høyttalerledningene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Han sier også at høyttalerne er sprengt. Da kan det være en kortsluttning i høyttalerne som gjør dette. Endret 31. august 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 At en høyttaler er sprengt så den ikke kan spilles så høyt er litt vanskelig å tolke. Men det kan jo være en liten kortslutning i ett eller flere av selve elementene eller delefilterene. Terminalene på høyttalerne kan det jo også være. Lenke til kommentar
Lamakar Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 takk skal se på dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå