Twinflower Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ja, da skal jeg til å pløye ny mark. Har altså kjøpt meg en fullHD-tv, og undrer litt på hvordan jeg kan utnytte dette best mulig med skjermkortet mitt. Jeg har et MSI 8800 GTS med to dvi-utganger og en tv-out som støtter composite og s-video. Så, hva skal til for å sende 1080-filmer fra pcen til tv'en i full kvalitet? Jeg prøvde meg litt med composite, men som forventet ble det ikke noe full HD av det. Jeg tror jeg landet på 1024x768. Må jeg bruke en DVI->hdmi-kabel for å få til dette? Har allerede to LCD-skjermer og det frister ikke så veldig å bytte kontakt bak pcen hver gang jeg skal se en film. Så, hva gjør dere? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 compositt og s-video er vel det dårligste mediet til å overføre videosignal. Du vil ikke klare noe bedre enn vanlig tv oppløsning på 576linjer. DVI->HDMI er det ikke alle tv`r som støtter, Men HDMI/VGA etc er teknologier med mye mer kapasitet (båndbredde) og defor bedre egnet til å kjøre høye oppløsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå