hmyraune Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei, Tenkte å bruke en WD mybook 2 1TB disk for å spille av film etc via dvd spilleren, men jeg får ikke formatert den til FAT32, slik at dvd spilleren leser den... Ser på wiki at fat32 takler opp til 2TB disker, hvorfor får jeg ikke formatert? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 WD FAT32 Formatter: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...amp;p_topview=1 Windows har en sperre som gjør at den ikke vil formatere FAT32 på partisjoner større en 32 GB. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Tror windows os har sperre på 32GB for å tvinge til ntfs. Må nok bruke 3. parts program for å formatere til FAT32. Prøv noe partition magic e.l Edit: litt for sein... Endret 31. august 2008 av Epsilon- Lenke til kommentar
hmyraune Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Får bare feilmeldingen: Error: Drive is too small or not supported! (WD10EAVS-00D7B0) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Husk også at FAT32 støtter ikke filer over 4GB.. Lenke til kommentar
hmyraune Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Det er nå så, ikke så mange divx filmer som er større enn det. Men fikk ikke brukt verktøyet fra WD til å formatere disken. Og Partition Magic gir meg i grunn en kompatibilitetsproblem feilmelding når jeg skal legge det inn... Noen som har noen forslag? Disken på 1TB skal vel ikke være for stor? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Prøv SwissKnife. http://www.softpedia.com/get/System/Hard-D...wissKnife.shtml MyBook var vel formatert i FAT32 da du fikk den? Lenke til kommentar
hmyraune Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Det kan hende, men da visste jeg ikke at DVD spilleren ikke taklet NTFS, så jeg formaterte den til NTFS... Og nå ser det ut til at den ikke vil formatere tilbake igjen. Hverken via partition magic på XP, eller med formatteringsverktøyet fra WD... Og da begynner jeg å lure litt, når ikke deres eget formateringsverktøy lengre virker?? Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Har du prøvd GParted? Lenke til kommentar
hmyraune Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Nei, kan prøve det i dag. Ingen andre som har noen andre forslag? Det var så merkelig at WDs egen software ikke klarte å formatere disken... Har prøvd både fra XP og Vista, men kommer ingen vei :S Lenke til kommentar
hmyraune Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Gparted fiksa i alle fall biffen! Fant ikke ut med en gang at jeg måtte unmounte disken, men fikk det til relativt fort. Nå funker den som bare det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå