Heine M Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Jeg vet det er mange innlegg om dette, men jeg blir bare mer forvirra jo mer jeg leser, så jeg tenkte å spørre selv. Det jeg lurte på var alle kostnadene, hva blir det sånn ca. totalt når jeg tar lappen på atv (50ccm) under 150 kg?(utenom selve atv`n) Og er det billigere hvis jeg tar lappen på u.skolen? (I såfall, hvor mye?) Endret 31. august 2008 av Heine M Lenke til kommentar
Lamakar Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg betalte vel rundt 1000-1500 for lappen tror jeg. Tok den via U.skolen. Så kjøpte jeg en moped til 6000.. gammal røver. Men dette er lenge siden. Lappen er ikke noe å tenke på, men det spørs hvordan moped du skal ha. de ligger vel fra 2000-30000 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=494009 Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Litt ut av temaet, men har jeg lov til å kjøre DENNE med mopedlappen? Eller er det noen regel på hvor mange hk det er lov å ha med mopedlappen? Endret 2. september 2008 av Heine M Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Det er ikke 50 hk i en 50 kubikk Selgeren har bare vært useriøs. Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Ok, men det er ingen begrensning for moped annet enn 45 - 50 km/t, max 50 ccm og max 150 kg.? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ok, men det er ingen begrensning for moped annet enn 45 - 50 km/t, max 50 ccm og max 150 kg.? Såvidt jeg har fortstått så er det riktig ja. Maxvekt kan jeg ikke uttale meg om derimot.. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Er også HK begrensing,eller det var ihvertfall det, er mulig de har gått bort ifra de litt igjen nå siden du får noen nye mopeder som går som uplombert opp til 45km/t hvor den da sperrer elektronisk Edit: For å få mopedlappen må du ta trafikkalt grunnkurs + mopedkurs (samt stå på teoriprøva) Mener jeg betalte rundt 4 tusen for dette for ca 3 år siden Endret 2. september 2008 av daruu Lenke til kommentar
Parr Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Tok lappen for drøyt 1,5 år sida nå, betalte vel 4200 for lappen og rundt tusenlappen for TK? Er ikke sikker på TK, er ganske lenge sia, men du må også ha mørkekjøring, som fort koster en tusenlapp det og... Kommer selvsagt litt ann på hvor du tar den, pris varierer litt... men ville ikke antatt og komme under 6 store Så kommer det jo fort 10-20k til sykkel etter det også da ^^ (tragisk hvor mye konf. penger som går i lomma til moped forhandlere ^^) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå