Howard_Roark Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Hei! Fått en ny datamaskin, Dell XPS M1330, med Windows Vista. Kobler til nettverk via vanlig nettverkskort, som mottar en IP-addresse via en DHCP-server. Dette har fungert helt fint, helt til jeg skulle koble datamaskinen mot en annen datamaskin ved hjelp av krysset kabel. På sedvanlig vis gikk jeg til Alternativ konfigurasjon på TCP/IP IP4 protokollen og skrev inn en passende IP-addresse. Når jeg derimot koblet til Internet-kabelen ville ikke denne forbindelsen lenger fungere. Jeg skrudde dermed på "Automatisk privat IP addresse" igjen. Dette virket heller ikke. Jeg skrudde av og på datamaskinen, og dette virket heller ikke. Det som fungerer er å deaktivere og aktivere nettverkskortet, da tar den i mot ny IP addresse så jeg kommer på Internet. Må gjøre dette HVER gang jeg slår på maskinen, og dette er slitsomt. Har sett lenge og vel på de forskjellige innstillinger i Vistas "Nettverk og delingssenter", men finner ikke ut av dette. Noen ideer om hva som kan være galt? På forhånd takk! Endret 31. august 2008 av Howard_Roark Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå