Gå til innhold

Forslag til program jeg kan lage?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo trådstarter! For å si det sånn: Programmering går ut på problemløsning. Og jeg tror du fint kommer på en problemstilling som du vil løse med programmering. Har du et konkret problem kan du spørre om tips herfra, men ikke be noen løse problemet for deg. Da lærer du ikke stort. Du trenger i hovedsak å gjøre to ting:

Skaffe deg papir og blyant: Viktig med skisser og grundig planlegging før du skriver kode. Hvis du ikke vet hva du skal skrive, blir det bare tull. Pseudo-kode fungerer også ganske bra.

Uansett, her er en link til en tråd på et annet forum med oppgaver jeg tror passer for deg. Navnet med tråden lyder slik: "Oppgaver til oss som starter med programmering"

Klikk her

Lenke til kommentar

Hvis du holder på med VB2008 kan det være greit å ta et prosjekt som kan være utfordrende med tanke på objektorientering.

Hva med et program der du kan plassere ut (og kanskje endre størrelse) på forskjellige figurer på et blankt ark?

F.eks. kan en legge ut en firkant eller sikrel etc.

Kanskje programmet også kan gjøre om alle figurene til et bitmap- eller vektorbilde?

Lenke til kommentar

En av de første programmene jeg lagde var en ball som spratt rundt i en ramme. Den skiftet vinkel hver gang den traff en vegg. Deretter lagde la jeg til flere baller, noe som førte til at man også måtte få ballene til å skifte retning når de traff hverandre.

Ganske morsomt og ikke minst enkelt å lage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...