newfarm2k Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei. Jeg har så og si bestemt meg for og kjøpe denne forsterkeren http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...ker_grafitt.htm Så lurer jeg litt på hvordan høytalere jeg skal kjøpe. Jeg har sett litt på http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm Og http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm Men jeg er helt blank på området, så noen som kan gi meg tips til hvordan høytalere jeg burde velge i den prisklassen? Takk for svar=) Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hvor stort er rommet du skal ha anlegget i ? Og Hvilken musikk hører du hovedsakelig på ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg har troen på at Argon kan være hakket mer oppløst enn CV, men du må nok ofre noe i form av rent trykk. Allikevel vil Argon-høyttalerne kunne spille høyt. Derfor heller jeg litt mot disse. Lenke til kommentar
newfarm2k Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Rommet er ca10Kvadrat meter. Jeg hører egentlig på alt slags musikk. Trance, rap, hip hop osv. Endret 31. august 2008 av newfarm2k Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg hører egentlig på alt slags musikk. Opera, kammermusikk, og jazztrioer også ? Et alternativ er Dynavoice Magic F-6 til 1780,- kr, men de er kansje litt tungdrevene for forsrterkeren. (Selv om følsomheten er oppgitt til 91dB 1W/1m). Ellers enig med fLeReK Lenke til kommentar
newfarm2k Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Jeg hører egentlig på alt slags musikk. Opera, kammermusikk, og jazztrioer også ? Et alternativ er Dynavoice Magic F-6 til 1780,- kr, men de er kansje litt tungdrevene for forsrterkeren. (Selv om følsomheten er oppgitt til 91dB 1W/1m). Ellers enig med fLeReK Jeg trenger ikke den forsterkeren, vis det finnes bedre alterativer til ca samme pris Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Jeg vil tro den forsterkeren greier å drive høyttalerne utmerket. Grunnen til dette er at jeg tidligere kjørte F6 på en surround-receiver med 5 x 40W og jeg kunne da spille høyt samtidig som musikken ble ivaretatt. Endret 31. august 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Den forsterkeren er i minste laget for CV VE-8 hvertfall, du burde kanskje heller se på et par solide stativhøyttalere? Så kan du oppgradere med en aktiv sub etterhvert? Jeg anbefaler minimum NAD C355BEE, om det VE-8 skal ha noe for seg i det hele tatt, da de høyttalerne er lagd for å spille høyt, og spiller best på litt høyere volum. Dali Concept 1 eller 2 hadde kanskje vært noe å kikke på? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 I denne prisklassen ville jeg sett litt på brukt. Ellers virker de Argon lovende. De har også spandert på seg fåtter/spikes på dem ser det ut som. Det er jo ikke dårlig. Ellers er nok heller ikke F6 noe dumt valg. Skal nok gå greit å drive begge disse høyttalerene med den NAD'en. Lenke til kommentar
newfarm2k Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Hva tror dere om NAD C325BEE og Dynavoice Magic F6? Og er det noen som vet om det går an og koble forsterkeren til pc'n? Endret 2. september 2008 av newfarm2k Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg tror den komboen kan fungere ganske så fint. Ja, du kan koble forsterkeren til PC-en med en slik kabel: Koster vel rundt 30,- på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 PCer har ofte optisk ut også, dersom man ønsker å sende digitalt frem til forsterker. Med et rom på 10m^2: har du sett på stativhøyttalere? Har selv Klipsch B-3, og de spiller i alle fall høyt nok til et lite rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå