Gå til innhold

GF4 ti eller mx???

dynna

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå endelig kjøpe meg nytt grafikkort.

men har ikke stort med penger så vurderer gf4 mx 440 sterkt.

men hva er egentlig forskjellen på mx-kortene og ti-kortene!? man får jo mx kort og ti kort som er helt like bortsett fra det ene heter ti og det andre mx....

så hjelp meg å velge!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en stor teknologisk forskjell mellom Gf4Mx kortene og Gf4Ti koretne. Mx kortene er i praksis geforce2 kort, de bruker den tenknologien med litt forbedring. Kjøper man nytt kort idag kjøper man rett å slett ikke Mx. For en raskt ytelsesoversikt kan du se her. Skal du spille kjøper du heller Geforce3 Ti500 eller det billigste Geforce4 Ti kortet du finner. Mx er laget for å kunne sendes med Dell pc er til folk som ikke spiller mye.

Lenke til kommentar

Med tanke på at du først tenkte på et Geforce M440, og den prisklassen den tillhører vil jeg annbefale det kortet jeg ga over. Heller det over geforce3 kortene, da det kortet var så billig at det nesten ikke er prisforksjell. Hadde egentlig ikke satset på 9500. Gir ikke bedre ytesle en Gf4200ti i utgangspunket. Er altiids muligheten for å mode til 9700, men de har byttet pcb, så sjangsen for å få en som funker å mode er liten. Og da har du brukt 500 kroner "for mye"

Lenke til kommentar
dette kortet: Asus V9280 GeForce4 Ti 4200-8X 128 MB

hva støttet det? open gl, direct x??

ramdac-hastigheten står jo heller ikke...

Støtter Open Gl og Dx som alle moderne kort. Geforce4Ti støtter Dx8. GeforceMx støtter Dx7. ramdac hastigheten er vel 350Mhz. Du må være første jeg vet om som bryr seg, har ingen ting å si på hastigheten på kortet. Radeon har 400Mhz, men jeg ser liten forskjell på en normal monitor.

Lenke til kommentar

Må beklage, prisguiden lagde rot. Den viste feil pris. Kortet koster egentlig 1400,-. Synd det, det billigste Geforce 4 ti kortet som har rett pris er Creative 3DBlaster GeForce4 Ti4200 64 MB til 1122,-. Det er et godt kort det å, og ville jeg ha et bra og "billig" kort hadde jeg valgt det. Det greieste er å bestemme seg for et prissegment, så finne det som passer der. Hva ønsker du å bruke på oppgraderingen?

Lenke til kommentar

men du... jeg skjønner ikke no av de linkene du gir meg... hvis jeg skal kjøpe det kortet du viser meg har det plutselig 64mb ram... hadde du vært snill å grei å finne et kort som er klar til å kjøpes???

Lenke til kommentar
her er det. Det er mye feilregistreing i prisguiden desverre, derfor kommer 64Mb kort blandt sine større 128Mb søsken desverre. Du må bare se på teksten til hver butikk om det står 64 eller 128Mb. Husk at om du syns 1400,- er for mye så går 64 Mb helt greit det å.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...