Gå til innhold

Kjøling, Peltier?


Anbefalte innlegg

Har vurdert å anskaffet meg et peltier..

 

Har denne kjølingen fra før av:

 

Sieblings SC-6040 (3dfxcool.no)

 

Hvilet peltier er anbefalt??

 

Lurer oxo på om det finnes bruksanvisning på nett om hvordan man instalerer et peltier element..

 

 

Det er dette settet jeg kunne ha tenkt meg Alpha PEP66 PELTIER,, vil dette fungere bedre en den opprinnelie Luft Kjølingen min,?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: _Nitro_ på 2002-01-15 11:45 ]

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du bør ha VIRKELIG god bruk for kjøling hvis du skal skaffe deg et peltierelement.

Disse kjøler så effektivt at det er en viss fare for at prosessoren blir så kald at den blir ødelagt.

 

Hvis du vil ha god kjøling anbefaler jeg vannkjøling dog det blir en del dyrere.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-13 18:02, enl skrev:

Du bør ha VIRKELIG god bruk for kjøling hvis du skal skaffe deg et peltierelement.

Disse kjøler så effektivt at det er en viss fare for at prosessoren blir så kald at den blir ødelagt.


Hvis du vil ha god kjøling anbefaler jeg vannkjøling dog det blir en del dyrere.


Dette stemmer overhodet ikke! Hvorfor tror du dem bruker nitrogenkjøling? da er man oppe i veldig mange minusgrader og det skader ikke prosessoren! :smile:

Kondens er en ting du må tenke på når du skal ha et peltier element.. Husk å isolere mye!

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-13 18:02, enl skrev:

Du bør ha VIRKELIG god bruk for kjøling hvis du skal skaffe deg et peltierelement.

Disse kjøler så effektivt at det er en viss fare for at prosessoren blir så kald at den blir ødelagt.


Hvis du vil ha god kjøling anbefaler jeg vannkjøling dog det blir en del dyrere.


 

Så kald at den blir ødelagt, det er et dumt utsagn.

 

- Simon Iden

Lenke til kommentar

de som tror at en cpu kan bli ødelagt av kulde er komplette super idioter!

 

 

Dette inkluderer også webshopper som klarer å si noe så utrolig dumt!

 

Selv om du klarer å kjøle den ned til - 273,14 grader C (kaldeste temp som er mulig) vil den garantert IKKE bli ødelagt av det!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...