pseudofilosofen Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hei, Ref: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=99784 Jeg tror at det er min utgave av Linux, som har for gammel Kernel. HVilken versjon må man ha for å kunne kjøre Linux på en pentium 4, 2,4 GHZ? Anders Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hvorfor ikke bare prøve å rekompilere den kjernen du h ar eller installere ny f.eks 2.4.20 Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 hvorfor oppgraderer du ikke bare hele distroen din da?? det som du gjør nå er å opptimalisere windows 95 på en p4 3ghz med 1gb ram.. Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Å oppgradere koster jo litt penger da? Og siden jeg ikke får installert noe som helst av linux, virker det å være litt vanskelig? vet du hvordan man gjør akkurat dette hos SUSe? Anders Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Et kjapt søk på Suse's Knowledge base ga denne... MarcelSB Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Takk for det, men mitt problem er at jeg har suse 70, og ikke får installert linux overhode: Kjører Yast2, og får, alltid på samme sted: 1. The RPM Returned an Error, ved pakke 41, og så 2. The RPM Returned an Error, ved pakke 285 , og så: 3. "The root Password could not be set! You will not be able to log in!". PC vil restarte, og kan ikke boote. Så nå har jeg lastet ned boot, osv fra suse, og tenkte å prøve på en nettinstall... men jeg får ikke brent boot-cd, og heller ikke en laget en bootdisk (hvor er image-filen hen?). Og å boote via suse 70-boot-cd og så gi inn ftpadressen, gikk ikke - YAST putrer ivei uten hensyn.. Hva gjør jeg nå? Noen tips? Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå