h0la Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Disse spørsmålene er til de som har kjennskap til Opel Vectra 98mod cd. Det jeg hovedsakelig lurer på er hvordan jeg skal legge srømkabelen fra batterie til forsterkeren. Jeg finner ikke hullet mellom panseret og passasjersetet!:S Og så skjønner jeg meg ikke helt på ledningene til den orginale CD spillern. så hvis d er noen som vet hvordan jeg skifter CD spiller, så hadde jo d å vært flott=) Her er bilen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 For å ta ut original CD-spiller, må du ha låsepinner som passer (ligger ofte i hanskerommet, eller du låner av Opel). Når du trekker spilleren ut, sitter alle kontaktene igjen i rammen som spilleren ligger i. Opel bruker 3 kontakter, 2 av de er standard ISO (1 for strøm og 1 for lyd), den 3. er for displayet. Ta ut skruen som holder rammen i dashbordet, og trekk rammen ut. Løsne kontaktene for antenne og de 3 overnevnte. Du kan kappe plastleppene som holder "Opel-kontakten" fast til ISO-kontaktene, så sitter du med en standard ISO-kobling (takk til Opel for denne løsningen!). Når du har kjøpt ny radio, kan det være at du må kjøpe overgang til antennen, dersom den nye spilleren har gammel standard for antenne (ikke ISO). Dersom du kjøper japseradio, må du bytte om +12V fast og +12V radiotenning, dette gjør du enklest med http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=78550 fra Biltema. Med den nye spilleren følger også ny ramme som du benytter i stedet for Opels originalramme. Etter å ha montert ny radio vil datofeltet i displayet i bilen gå i sort når du slår på radioen. Dersom du vil ha dette bort, stikk innom en Opelforhandler og be de programmere inn at bilen er uten (original)radio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå