Gå til innhold

Allergisk mot øl?


Anbefalte innlegg

hei,

 

mulig å bli allergisk mot øl? tenkt på det i det siste, da jeg nå de siste gangene jeg har tatt et par pils, har blitt uvel og kvalm når jeg har kommet hjem og skal sove. påfølgende dag har jeg også vært kvalm og har vanskelig for å spise noe særlig. forrige gang jeg tok en øl var det faktisk alkoholfritt, og allikevel sitter jeg her, dagen etter, og føler meg kvam og uvel og gruer meg til middag:( noen som har hørt om noe liknende, eller vet noe om det?

 

takker for svar, mvh HN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har hørt om allergi mot alkohol i det hele tatt, symptomer er at man blir uvell uavhengig av hvor stort inntaket er, andre symptomer kan være røde kinn og/eller knallrød nese. Høres ut som en tegneserie-alkholiker, men leste faktisk om dette i en legebok en gang.

 

Skal se om jeg kan finne kilder på dette her.

Lenke til kommentar
Lurer litt på dette jeg også. Kan drikke 2-3 slurker øl så blir jeg helt rød-flammete i ene halvdel av ansiktet samt i nakke og rygg, noen som har vært borti det samme? Satt akkurat og tenkte på dette da jeg tar meg en øl nå og så dukket denne tråden opp....

Jeg får samme greia i ansiktet og på arma av å drikke fatøl. Er det samme hva slags øl du drikker, eller bare et spesielt merke/en spesiell type? O.o

Lenke til kommentar
drikk kunn corona eller budweiser neste gang og se, blir du fortsatt "dårlig" så kan du utelukke gluten alergi...

 

Får teste det. Det er ikke alle øl-typer som gir utslag på meg ihvertfall, hadde tenkt å føre en liste over øl som går greit å drikke.

Drikker nå Warsteiner og har faktisk ikke merket noe etter en boks så da kan nok den muligens være grei å teste for oss som har dette "problemet"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...