Mr Womack Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Hei! Jeg formaterte pcen til lillebroren min i går kveld.. Jeg har tidligere kjørt det trådløse nettverket gjennom min pc og inn i hans pc. Men etter en formatering er jo alt borte ikke sant. Men jeg installerte nettverkskortet hans og skulle koble til mitt nettverk da, skrev inn WEP-nøkkelen og koblet til.. men det kommer opp: Begrenset eller ingen forbindelse. og Internett er ikke oppe å kjøre fordi det kommer opp. jeg synes jo dette er litt merkelig fordi det har bare å slå på maskinen tidligere så var nettet der men nå er jo den formatert men jeg har installert nettverkskortet og det er jo det som skal til før jeg kan koble til. men på min egen pc her nå funker nettet helt problemfritt. ------------------------------------------------------------------------ Nå la jeg til pcen hans i nettverket via minnepenn enhet fra min pc. men fortsatt samme problemet... hmm.. Noen tips om hva jeg kan gjøre for å få nettet opp å gå på pcen hans? takker for svar Endret 31. august 2008 av Mr Womack Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hvorfor kan du ikke bare koble til hans PC på det trådløse nettet som er i huset? Evt om det ikke fungerer, så kjøper du en sånn kontakt-sak som gjør trådløst nettverk om til kablet nettverk via strøm-nettet i huset. Se her: http://www.pixmania.com/no/no/s_action/search/index.html Da kobler du bare en slik kontakt ved routeren med ethernet inn i routeren, og en til ved hans PC - med ethernet inn i nettverkskortet. Voila. Fungerer alldeles utmerket. Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 kjøper nettverksledning som kobles fra routeren og inn i hans pc? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) For å sette opp nettverk mellom maskinene deres så må de settes opp med statisk ipadresse og din PCs ethernet-IP brukes som gateway hos din bror. Sjekk først hvilken ipadresse som er på ditt WLAN og gi din bror naboadressen. (eks du har x.x.x.3 og du gir din bror x.x.x.4) Pass også på at nettverket hans står i AD-HOC (datamaskin - datamaskin modus) Endret 1. september 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 ja, jeg skjønner. Men jeg har tidligere hatt nettverk mellom disse maskinene som allerede er blitt installert og da skal det bare være å koble til nettverket mitt? det er hvertfall sånn når jeg formaterer pcen min så er jeg på nettet med en gang etter formateringa pga jeg har installert nettverket før. prøvde også å koble ut den trådløse routeren min og modemet i noen minutter uten at det gjorde noe forandring. Men på egenskaper på hans pc (når jeg klikker på ikonet ved klokka) så står det at: - Ingen problemer ble oppdaget for denne tilkoblingen. klikk her hvis du ikke kan koble til. Signalstyrken er veldig bra eller utmerket osv. Alt funker liksom på en måte... Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Nå fant jeg ut feilen! Jeg hadde koblet til nettverket med en gammel WEP-nøkkel.. Gikk bare inn i routeren og sjekka ut den nye nøkkelen som har stått der hele tida. Koblet fra nettverket på pcen hans og koblet til med den WEP-nøkkelen jeg fant i routeren og da var Internett plutselig oppe å går Endret 1. september 2008 av Mr Womack Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 En ting jeg lurer på... etter formateringen spør Windows om jeg kan aktivere windows xp. nøkkel nede ved klokka og jeg klikker på den.. velger Nei, jeg vil ikke registere windows nå, bare aktivere windows. skriver så inn serialen på min originale XP cd som jeg også har på denne maskinen. men jeg får ikke aktivert. Jeg skjønner ikke noe. for det gikk på denne pcen men ikke på lillebroren min sin pc. kan det ha noe med at det har vært XP home media center på pcen hans før som var installert da han kjøpte pcen? serialen sitter klistret fast på kabinettet hans. prøver å taste inn det også men det går ikke. når jeg velger Nei, jeg vil ikke registere windows nå, bare aktivere windows, så kommer det opp endre produktnøkkel? men jeg skriver inn serialen for det. hadde vært bra med litt hjelp ang dette her fordi jeg må aktivere innen 28 dager eller noe.. takk for svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hvis dere har OEM XP så kan det være problemer hvis du har byttet f.eks hovedkort på maskinen. Tror det går bra å ringe M$ for å få ny aktivering. Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 jeg har kun formatert pcen hans, ikke noe mer. men vil gjerne få aktivert xp versjonen. jeg har jo serialen på cden jeg installerte med. den xp versjonen jeg installerte der, har jeg på denne pcen jeg er på nå.. altså min pc. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Edit: Leste feil Endret 2. september 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Hehe, sånt kan jo skje hva bør jeg gjøre da tror du? det skal jo gå å aktivere når cdn er orginal... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hvis du skal få hans gamle serienummer til å fungere så må du skaffe mediacenter utgaven av XP. Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Ok, så hvis jeg kjøper media center utgaven, og installerer den så skal jeg kunne aktivere xp uten store problemer? Han kjøpte pcen av Dell og fikk installert xp media center da han mottok pcen.. og har serienummeret klistret på kabinettet! Men veldig merkelig at Orginal versjonen jeg har av xp home norsk, ikke funker på hans pc. Men jeg vet sannsynligvis årsaken og det er at pcen hans er kjøpt, med det mener jeg at pcen er ferdig til bruk når man kjøper den og at man da ikke har like rettigheter til utbedring f.eks som oss som velger å bygge pcen selv, vi kan gjøre hva vi vil uten problemer pga vi velger åssen pcen skal se ut og kan dermed oppgradere så mye vi vil Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Når han har kjøpt windows og har serienummer så burde det ikke være nødvendig å betale en gang til. Foreslår at du sjekker på "Min datamaskin" om det finnes en ekstra partisjon (harddisk-ikon). Er det en partisjon med noen GB der så er det trolig recovery på maskinen. Da kan du isåfall restarte og trykke F10 e.l. ved oppstart. Hvis ikke kan du sikkert kontakte MS-Norge og høre om de kan sende deg en kopi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå