enden Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg har en bøtte jotaplast stående, som jeg tenkte jeg skulle male en pipe med (strippet til pussen). Men en "ekspert" mener denne vil gulne av varmen. Stemmer dette, og hva anbefaler dere i så fall som alternativ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg ville benyttet heidi sin sementbaserte maling. Kommer i spann som pulver og blandes med vann. Fåes i hvit og grå og diverse. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Fikk beskjed av en fagmann at jotaplasten har blitt såpass motstandsdyktig mot varme at det ikke vil være noe problem. Dermed kliner jeg på med det jeg har Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hold oss oppdatert! Nyttig å vite vet du Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Leter opp tråden dersom jeg merker gulning i løpet av vinteren Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Bokmerke for the win eller hva? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Veit ikke om det er relevant, men de pipene vi har malt(hytta og to stykk her hjemme) har vi malt med hey-di hvit. Veit ikke om det er det samme som jotaplast, men antar det. Pipene våre er laget i leca eller mur, og ingen av dem har blitt gule Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Heydi er en sementbasert maling. Jotaplast er vel acryl maling. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Stemmer; Heydi er typen man anvefalte før. Jotaplast er, som navnet antyder akrylbasert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg har malt pipen med Jotun Lady, funker helt fint. 4 år siden nå, ingen endring i fargen. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Leter opp tråden dersom jeg merker gulning i løpet av vinteren Har du allerede malt pipa? Si også fra hvis du merker underlige lukter av svidd plast når du fyrer og pipa blir varm - disse kan være giftige. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Pipa er malt, men har ikke rukket å flytt inn enda, så det blir vel enda litt tid før jeg fyrer Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg malte pipa i min forrige leilighet i Lady takmaling (som jeg hadde litt ekstra av), den gulna ikke på tre år i alle fall. Her har jeg malt pipa i Lady veggmaling, ingen antydninger til at den ikke tåler varme etter en sesong i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå