Gå til innhold

Ferdig oppsett. Passer alt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rent bortsett fra den disken du har bestilt.. jeg bestilte den samme disken for noen dager siden og fikk til svar at den er de tom for til 03.10.08..

 

Jeg vil her advare deg sterkt mot å gi noe penger til Amentio for den disken, de har den ikke på lager selv om re reklamerer med det for å lure flere. de har allerede satt ned prisen til den som er relevant for datoen (03.10.08) mens jeg da som bestilte for noen dager siden altså betaler noen hundrelapper mer for å gjøre akkurat det samme du må, sitte og vente i 1 mnd +/- for en vare du har forhandsbetalt :) lykke til

 

 

edit: her er linken til min orginale tråd om den disken hvis du lurer så sjekk den

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1001171

Endret av h0ih0i
Lenke til kommentar
rent bortsett fra den disken du har bestilt.. jeg bestilte den samme disken for noen dager siden og fikk til svar at den er de tom for til 03.10.08..

 

Jeg vil her advare deg sterkt mot å gi noe penger til Amentio for den disken, de har den ikke på lager selv om re reklamerer med det for å lure flere. de har allerede satt ned prisen til den som er relevant for datoen (03.10.08) mens jeg da som bestilte for noen dager siden altså betaler noen hundrelapper mer for å gjøre akkurat det samme du må, sitte og vente i 1 mnd +/- for en vare du har forhandsbetalt :) lykke til

 

 

edit: her er linken til min orginale tråd om den disken hvis du lurer så sjekk den

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1001171

 

Tusen takk for at du gjør meg oppmerksom på dette :)

Er små leit å vente i 1mnd på å bli ferdig med å bygge pc'n, da man heller kan starte med en gang man får alle delene. Skal bytte ut den harddisken med noe annet. Mulig jeg tar en

Samsung F1 1TB istedet, da det står at de har 100+ av denne på lager, og den bare koster noen kroner mer.

Endret av Andy200
Lenke til kommentar

Strømforsyningen er altfor sterk. Du klarer deg fint med en Corsair TX 750W. Selv om Quad Core er på vei inn, får du mye mer igjen for pengene med Intel Core 2 Duo E8500. CPU-kjøleren kan med fordel byttes til Coolermaster Hyper 212, som koster det samme, men kjøler bedre og støyer mindre. Samsung SpinPoint F1-serien er forsåvidt hakket bedre enn Seagate sine harddisker.

Lenke til kommentar
Strømforsyningen er altfor sterk. Du klarer deg fint med en Corsair TX 750W. Selv om Quad Core er på vei inn, får du mye mer igjen for pengene med Intel Core 2 Duo E8500. CPU-kjøleren kan med fordel byttes til Coolermaster Hyper 212, som koster det samme, men kjøler bedre og støyer mindre. Samsung SpinPoint F1-serien er forsåvidt hakket bedre enn Seagate sine harddisker.

 

Strømforsyning er nok i det drøyeste laget ja, men tenkte den var veldig bra i forhold til prisen. Man får den nemig for 1186kr på amentio nå, ikke 1530 som prisguiden refererer til.

Grunnen til at jeg har valgt quad core er fordi jeg sikter til at denne pc-en skal være fremtidsretta, og vil helst ha den noen år :) Jeg fant også en Thermaltake Blue Orb II liggende her på rommet som jeg skal bruke til prosessoren, så jeg slipper å bestille en cpu kjøler. Vet ikke om den er så bra, men burde vel kjøle relativt bedre enn den som følger med?

Har oppdatert handlevogna med Samsung SpinPoint F1-Serien.

Lenke til kommentar

Har et spørmål angående kjøling av skjermkort.

Jeg har planer om Crossfire som dere ser, men har også planer om å montere 1stk Zalman VF900-Cu på hver av dem. Vil dette være et problem i forhold til plass?

Tenker mer på om kjøleren ville stikke så langt ut av skjermkortet at jeg ikke får plass til mitt andre skjermkort ved siden av?

Endret av Andy200
Lenke til kommentar
Har et spørmål angående kjøling av skjermkort.

Jeg har planer om Crossfire som dere ser, men har også planer om å montere 1stk Zalman VF900-Cu på hver av dem. Vil dette være et problem i forhold til plass?

Tenker mer på om kjøleren ville stikke så langt ut av skjermkortet at jeg ikke får plass til mitt andre skjermkort ved siden av?

 

Den kjøleren er faktisk ikke så veldig stor, er vel lavere enn en vanlig 2-slot skjermkortkjøler. Og siden hovedkortet ditt har 2 spor mellom pcie slotene så skal ikke det by på noen problemer :thumbup:

 

http://www.firingsquad.com/media/article_image.asp/1881/09

Lenke til kommentar
Har et spørmål angående kjøling av skjermkort.

Jeg har planer om Crossfire som dere ser, men har også planer om å montere 1stk Zalman VF900-Cu på hver av dem. Vil dette være et problem i forhold til plass?

Tenker mer på om kjøleren ville stikke så langt ut av skjermkortet at jeg ikke får plass til mitt andre skjermkort ved siden av?

 

Den kjøleren er faktisk ikke så veldig stor, er vel lavere enn en vanlig 2-slot skjermkortkjøler. Og siden hovedkortet ditt har 2 spor mellom pcie slotene så skal ikke det by på noen problemer :thumbup:

 

http://www.firingsquad.com/media/article_image.asp/1881/09

 

 

Takker for svar. Jeg ser det nå på bildet, hvis det er de 2 lange blå spora som er PCIe slottene. Isåtilfelle så er det jo mer enn nok med plass :)

Yes yes, da blir det nok bestilling ganske så snart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...