Gå til innhold

Stabilt hovedkort og minne for server?

asicman

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en gammel filserver gående i flere år. Den har vært dønn stabil. Problemet er at den har bare 200MHz CPU (Pentium Pro) og det vil bli dyrt å bytte 6 stk SCSI disker til akseptabel størrelse.

For et halvt år siden satt jeg opp en maskin som skal ta over. Valget falt på Gigabyte P35C-DS3R Rev 2.1, Corsair Quad2X4096-8500C5FG og Intel Core Duo E8400 samt diverse SATA disker. Den har gått bra siden den ble satt opp. I går begynte applikasjonener og krasje. Etter å ha slått maskinen av og på kom den ikke engang inn i BIOS. Jeg testet en og en minnebrikke i slot 1 for seg og to av brikkene feiler memtest86. Så det ser ut som om jeg blir nødt til å returnere minne. Jeg har ikke kjørt noen form for overklokking annet enn litt høyere minnespenning som anbefalt av Corsair.

Dette er kjedelig og jeg betaler gjerne et par tusen kroner for å slippe slike problemer. Jeg vet ikke i hvilken grad ECC minne ville ha hjulpet her. Men er det noen som vet om noen bra stabile hovedkort og minne kombinasjoner for en filserver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...