Gå til innhold

Forsinkelse lyd samsung LE40A656?

Gjest Slettet+212343

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+212343

Hei folkens

Jeg kjøpte i går en samsung LE40A656, og er strålende fornøyd med den! men en ting stusser jeg litt på: jeg spilte Guitar hero 3 med en kompis i går, men var usedvanlig dårlig, noe jeg ikke helt kunne skjønne grunnen til. jeg har spilt det mye, og regner meg for en habil GH spiller men i går hang jeg veldig ofte etter med anslagene mine i forhold til notene som rullet over skjermen. (spiller på expert, så det er ganske intuitivt når man skal "strumme" for å treffe notene). først tenkte jeg at det sikkert er noe galt med gitarene mine, de er jo tross alt fra GH2. Kompisen var ikke enig i det. så slo det meg at jeg hadde jo tatt et par øl, og slo av spillet og regnet med at det skulle gå bedre i dag. Prøvde i dag også, men med samme plagsomme tendens; Jeg blir hengende etter hvis jeg følger musikken. Er det noen andre som har opplevd noe lignende, enten på nettopp denne tv'n, eller lcd generelt?

(for ordens skyld: kjører 1080p på console settings på xbox, og kobler til med komponent hd AV kabel eller hva den nå heter. kjører lyden på tv'ens egne høytalere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens

Jeg kjøpte i går en samsung LE40A656, og er strålende fornøyd med den! men en ting stusser jeg litt på: jeg spilte Guitar hero 3 med en kompis i går, men var usedvanlig dårlig, noe jeg ikke helt kunne skjønne grunnen til. jeg har spilt det mye, og regner meg for en habil GH spiller men i går hang jeg veldig ofte etter med anslagene mine i forhold til notene som rullet over skjermen. (spiller på expert, så det er ganske intuitivt når man skal "strumme" for å treffe notene). først tenkte jeg at det sikkert er noe galt med gitarene mine, de er jo tross alt fra GH2. Kompisen var ikke enig i det. så slo det meg at jeg hadde jo tatt et par øl, og slo av spillet og regnet med at det skulle gå bedre i dag. Prøvde i dag også, men med samme plagsomme tendens; Jeg blir hengende etter hvis jeg følger musikken. Er det noen andre som har opplevd noe lignende, enten på nettopp denne tv'n, eller lcd generelt?

(for ordens skyld: kjører 1080p på console settings på xbox, og kobler til med komponent hd AV kabel eller hva den nå heter. kjører lyden på tv'ens egne høytalere)

Har du satt tv-en til game mode?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Hei folkens

Har du satt tv-en til game mode?

nei, her har du en som ikke har lest en bokstav i manualen:) menne, hva er det den game mode'n gjør da? trodde det bare var fargeinnstillinger jeg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

nå har jeg fått skikkelig lyd. kjører optisk fiber fra xbox til forsterker og videre ut på to fronthøytalere jeg kjøpte forrige uke. nå er det ingen forsinkelse lenger!:) testa med å kjøre lyden fra tv høytalerne og gjennom forsterker samtidig, og da ble det et helsikes ekko..det beviser vel at forsinkelsen var der i utgangspunktet

Lenke til kommentar

Jepp, det er en forsinkelse der på rundt 40ms. Så i spill som guitar hero så er det bare å sette på forsinkelsen til 40ms og alt burde være bra (på component, bruker selv VGA og der holder det med 25ms). Merker det ikke i andre spill enn guitar hero, men der er det til gjengjeld ganske så merkbart hvis du har spilt det en del. Men det kan jo som sagt enkelt løses.

Lenke til kommentar
er det "Input lag" som merkes her? som vistnok skal være et problem på 6 serien.

er denne så merkbar at det merkes på film? altså at lyden kommer etter kjeften har rørt seg?

Ikke med vga-kabel i hvert fall (tilkobelt Xbox 360). 25ms er ikke så veldig lang tid at det gjør noe :) Har heller ikke merket det på SCART-inngangen når jeg ser på tv via parabolen. Hvis man virkelig er pirkete på det, så har man vel god nok forsterker til at man kan stille inn lag på den uansett.

Det var visstnok litt verre på tidligere firmware-utgaver, men jeg fikk den nyeste med min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

jeg har hvertfall ikke merket noe som helst på film. om det er der, så er det vel som dere sier at det er så lite at det ikke er merkbart. hvis man da ikke er über pirkete. men den lag'n i guitarhero, hvor stiller du inn den? hvis det var i spillet du mente? ikke at jeg trenger det nå lenger, men kjekt å vite

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...