Bear^ Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Ser fremdeles ingen klikkbar link. Men men, forventer ikke saklig argumentering heller fra en person som deg Peter, dessverre. Hvordan vet du jeg har funnet dette på internett? JEg har gitt deg bevis på hvor i koranen det står. Det er bare å finne det selv på internett. Peter: Det har ikke noe å si om du er kristen eller ikke, men det ødelegger argumentet ditt. Du sier at muslimer må drepe, lemleste, etc. hvis de skal være gode muslimer. Da sier jeg at det samme argumentet kan blir brukt for kristne, og da blir det poenget poengløst. Koranen kan absolutt tolkes, men da må de som tolker den være innstilt på det. Det er folkes som tilber relgionen som danner relgionen, og det er det du bør fokusere på. Ser fremdeles ingen klikkbar link. Men men, forventer ikke saklig argumentering heller fra en person som deg Peter, dessverre. Her <a href="http://www.prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam" target="_blank">http://www.prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam</a> Vel som Linken viser, dette står ikke direkte i koranen men er tolket ut fra en forfatters synspunkt, noe som står ganske klart og tydelig på linke. Det du quoter er derfor ikke fra koranen men en tolkning. Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Ser fremdeles ingen klikkbar link. Men men, forventer ikke saklig argumentering heller fra en person som deg Peter, dessverre. Hvordan vet du jeg har funnet dette på internett? JEg har gitt deg bevis på hvor i koranen det står. Det er bare å finne det selv på internett. Peter: Det har ikke noe å si om du er kristen eller ikke, men det ødelegger argumentet ditt. Du sier at muslimer må drepe, lemleste, etc. hvis de skal være gode muslimer. Da sier jeg at det samme argumentet kan blir brukt for kristne, og da blir det poenget poengløst. Koranen kan absolutt tolkes, men da må de som tolker den være innstilt på det. Det er folkes som tilber relgionen som danner relgionen, og det er det du bør fokusere på. Ser fremdeles ingen klikkbar link. Men men, forventer ikke saklig argumentering heller fra en person som deg Peter, dessverre. Her <a href="http://www.prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam" target="_blank">http://www.prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam</a> Vel som Linken viser, dette står ikke direkte i koranen men er tolket ut fra en forfatters synspunkt, noe som står ganske klart og tydelig på linke. Det du quoter er derfor ikke fra koranen men en tolkning. Det er ifra koranen. Det er ingen tolkning å ta sitater ifra koranen. Det er litt artig å skulle bruke prophetofdoom.net som en seriøs kilde, da... Litt snoking der viser jo ganske fort hva de har for agenda. Men de er faktiske utdrag fra koranen. Jeg gikk inn i en stor samling av alle muslimske skrifter og jeg fant de samme utdragene. Her er 9:88 But the Messenger, and those who believe with him, strive and fight with their wealth and their persons: for them are (all) good things: and it is they who will prosper. <a href="http://www.islamicity.com/mosque/quran/9.htm" target="_blank">http://www.islamicity.com/mosque/quran/9.htm</a> Peter: Hva er du prøver å få frem? Selvfølgelig, likeledes med kristendommen oppfordrer koranen til drap, steining, etc., men det sier ingenting at Islam trenger å bli praktisert på den måten, likeledes med kristendommen. Du kan si hva du vil om kristendommen, men det rettferiggjør ikke islam. Dessuten er ikke islam fredelig bare fordi kristendommen ikke er fredelig. Tolkninger betyr ikke at du kan velge å ikke tro på det som står svart på hvitt i koranen. Tolkninger er for eksempel da Hitler trodde at alle jøder skulle drepes fordi Bibelen sa at jødene drepte jesus. Vel, jo det er det. Som jeg sa tiderliger, jesus sa at han ikke kom for å oppheve lovene i gamle testamentet, men for å styrke dem. Dette betyr at lovene i det gamle testamentet teller. Allikavel, dreper vi ikke homofilie. Steiner personer som jobber på sabattdagen. Det er absolutt mulig å være god muslim og ikke prøve å drepe ikke-muslimer, sålenge det samme er mulig med kristendommen. Man kan si det så enkelt som dette. Da dette var skrevet var det beregnet for folk som bodde på den tiden og allah vil forstå at i denne tid er ikke mange av lovene nødvendige lenger. Der har man en unnsyldning for å ikke følge allahs bud. Dette har allerede skjedd i kristendommen. Hva er du prøver å få frem? Som jeg sa i forrige post har det lite å si om hva som står i koranen. Det viktige er hva folk som tro på relgionen tror på. Det er folket som danner en relgion, ikke skriften. Uansett hva du sier kommer du ikke bort ifra det faktum at islam handler om å drepe ikke-troende, nekte kvinner å gifte seg med ikke-msulimer og tvinge ikke-muslimer til å betale ekstra skatt. Men kristendommen har ikke noe med dette å gjøre. Vet ikke hvorofr du drar det inn en gang. Dessuten er Bibelen ikke en bok og den er heller ikke skrevet av Gud slik koranen er. Bibelen er en tolkning gjort av mennesker. Koranen derrimot er guds ord som ble gitt til menneskene via engelen Gabriel. Endret 1. september 2008 av Peter_Lynch Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Vel som Linken viser, dette står ikke direkte i koranen men er tolket ut fra en forfatters synspunkt, noe som står ganske klart og tydelig på linke. Det du quoter er derfor ikke fra koranen men en tolkning. Jeg bare viste deg kildene hans, siden det var ganske lett å finne meg frem til dem, men hvis vi dropper hans sine sitater og tar de jeg har hentet fra de offesielle tolkningene uten noe agenda. Er du ikke enig at Koranen oppfordrer til drap på samme måte som Bibelen oppfordrer til drap? Peter: Jeg forstår ikke hvorfor du i det hele tatt drar det frem. Hva er du ønsker å si? At Bibelen er like ille som Koranen? Jeg drar frem Bibelen, fordi det viser at argumentene dine er urelevant til poenget som du ikke har giddet å fortelle meg ennå selv etter oppfordring. Hvis det er relevant, er poenget urelevant. Det at koranen er skrevet av Gud har jeg svart på 3 ganger allerede. Ta en titt på tiderligere besvarelser, istedenfor å gjenta deg selv. Endret 1. september 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Peter: Jeg forstår ikke hvorfor du i det hele tatt drar det frem. Hva er du ønsker å si? At Bibelen er like ille som Koranen? -------------- Det er du som sier dette. Jeg drar frem Bibelen, fordi det viser at argumentene dine er urelevant til poenget som du ikke har giddet å fortelle meg ennå selv etter oppfordring. Hvis det er relevant, er poenget urelevant. Det at koranen er skrevet av Gud har jeg svart på 3 ganger allerede. Ta en titt på tiderligere besvarelser, istedenfor å gjenta deg selv. ----- Du har ikke svart på dette nei. Men nå har det seg slik at islam ikke blir mindre ille bare fordi du sier at bibelen er ille. Hvorfor blir noe ille lite relevant av at noe annet er ille? Skal jeg dra inn drap i en debatt om voldtekt og si at det er irelevant å kritisere voldtektsforbrytere fordi drap er værre eller like ille? Du gjør deg selv til latter da du tror at Bibelen gjør islamkritikk irelevant. MEn som sagt er bibelen en menneskelig tolkning av kristendommen noe koranen ikke er. Koranen er guds ord. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Dessuten er ikke Bibelen skrevet av Gud heller slik koranen er så de er ikke sammenlignbare. Dessuten er Bibelen ikke en bok og den er heller ikke skrevet av Gud slik koranen er. Bibelen er en tolkning gjort av mennesker. Koranen derrimot er guds ord som ble gitt til menneskene via engelen Gabriel. Koranen ble ikke skrevet at Gud selv men er Guds ord, på akkurat samme måte som at Bibelen er Guds ord. Muhammed fikk en åpenbaring fra Gud men siden han selv ikke kunne skrive så har andre memorert hans budskap ved å huske hva han preket til folket etter at han mottok Guds ord. Koranen ble ikke skrevet før etter Muhammeds død. Dermed er den skrevet av mennesker i like stor grad som Bibel. I tillegg er dine sitater fra Koranen tatt ut av sammenheng. Da fremstår de negativt i forhold til budskapet. Jeg kan også ta enkelte utsagn ut av kontekst, uansett hvilken bok, i formål av å svartmale både innholdet i boken og forfatteren. I særlig grad når det kommer til Bibelen. Men det hadde vært irrasjonelt av meg siden boken er preget av sin tid den ble skrevet, og siden det finnes både gode og dårlige budskaper, slik som i Koranen Her er noen få eksempler, av veldig mange, som viser at Koranen er særdeles relevant og godartet: Kapittel 2, vers 280: ”Hvis noen er i vanskeligheter, så gi henstand, inntil forholdene blir bedre.” Kapittel 3, vers 128: ”- de som gir i velstand og nød, som holder sitt sinne i tømme, og tilgir sin neste. Gud elsker dem som gjør godt.” Kapittel 3, vers 193: ”Og Herren svarer dem, ’Jeg vil ikke la en strevers strev gå tapt for noen blant dere, for mann eller kvinne, dere er ett.’ Kapittel 4, vers 5: ”Gi ikke de mentalt uføre hånd om eiendom, som Gud har gitt dere til forvaltning, men underhold dem og kle dem derav, og tal til dem på en verdig måte.” Kapittel 5, vers 73: ” De som tror, og jøder, sabeere og kristne, de som tror på Gud og dommens dag og gjør det som er rett og godt, over dem skal ingen frykt hvile, ei heller sorg. Kapittel 10, vers 45: ” Gud gjør ikke menneskene den minste urett, men menneskene gjør urett, som slår tilbake på dem selv.” …og listen er for lang i forhold til min fritid. Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Koranen ble ikke skrevet at Gud selv men er Guds ord, på akkurat samme måte som at Bibelen er Guds ord. Muhammed fikk en åpenbaring fra Gud men siden han selv ikke kunne skrive så har andre memorert hans budskap ved å huske hva han preket til folket etter at han mottok Guds ord. Koranen ble ikke skrevet før etter Muhammeds død. Dermed er den skrevet av mennesker i like stor grad som Bibel. --------------- Feil. Koranen ble gitt til Muhammed av engelen gabriel. Akkurat slik er ikke Bibelen lagd. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Feil. Koranen ble gitt til Muhammed av engelen gabriel. Akkurat slik er ikke Bibelen lagd. Nope. Helt feil. Koranen var skrevet ETTER Mohammeds død. De som reiste i lag med han skrev ned hans budskap og samlet de sammen etter hans død. Dette dannet boken Koran. Mohammed fikk aldri overlevert ferdig skrevet bok. Mohammed kunne verken lese eller skrive. Manglende kunnskap angående islam er det som har gjort deg til en slik islam hater. Les mer, islam er ikke så vondartet som du fremstiller den hver gang. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Vet du hva, Bare for å få fokuset ditt på det skal jeg skrive det med understrek og i bold. Resten svarer jeg på når jeg har fått vite hva poenget ditt er. Hva er det du prøver å få frem? Hva er det med at så mange jeg diskuterer med ikke gidder å beskrive hva de vil frem til, uansett hvor sterkt jeg oppfordrer dem til det? Tipper han klarer å "ignorere" det denne gangen også. Endret 1. september 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Driver dere fortsatt å mater han? Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Feil. Koranen ble gitt til Muhammed av engelen gabriel. Akkurat slik er ikke Bibelen lagd. Nope. Helt feil. Koranen var skrevet ETTER Mohammeds død. De som reiste i lag med han skrev ned hans budskap og samlet de sammen etter hans død. Dette dannet boken Koran. Mohammed fikk aldri overlevert ferdig skrevet bok. Mohammed kunne verken lese eller skrive. Manglende kunnskap angående islam er det som har gjort deg til en slik islam hater. Les mer, islam er ikke så vondartet som du fremstiller den hver gang. "Muslims believe the Qur’an to be the book of divine guidance and direction for mankind, and consider the original Arabic text to be the final revelation of God.[2][3][4][5] Islam holds that the Qur’an was revealed to Muhammad by the angel Jibrīl (Gabriel) over a period of 23 years." Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Vet du hva, Bare for å få fokuset ditt på det skal jeg skrive det med understrek og i bold. Resten svarer jeg på når jeg har fått vite hva poenget ditt er. Hva er det du prøver å få frem? At Vigrid og islam er like ille. Å si at kristendommen er like ille har jeg aldri benektet. Det er tydeligvis du som benekter at jeg ikke er kristen. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Vet du hva, Bare for å få fokuset ditt på det skal jeg skrive det med understrek og i bold. Resten svarer jeg på når jeg har fått vite hva poenget ditt er. Hva er det du prøver å få frem? At Vigrid og Koranen er like ille. Å si at Bibelen er like ille har jeg aldri benektet. Det er tydeligvis du som benekter at jeg ikke er kristen. Ja, og hva ønsker du å vise med at Vigrid er like ille som Bibelen og Koranen. ps: Jeg rettet Islam, til Koranen og kristendommen til Bibelen av opplagte grunner. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Feil. Koranen ble gitt til Muhammed av engelen gabriel. Akkurat slik er ikke Bibelen lagd. Nope. Helt feil. Koranen var skrevet ETTER Mohammeds død. De som reiste i lag med han skrev ned hans budskap og samlet de sammen etter hans død. Dette dannet boken Koran. Mohammed fikk aldri overlevert ferdig skrevet bok. Mohammed kunne verken lese eller skrive. Manglende kunnskap angående islam er det som har gjort deg til en slik islam hater. Les mer, islam er ikke så vondartet som du fremstiller den hver gang. "Muslims believe the Qur’an to be the book of divine guidance and direction for mankind, and consider the original Arabic text to be the final revelation of God.[2][3][4][5] Islam holds that the Qur’an was revealed to Muhammad by the angel Jibrīl (Gabriel) over a period of 23 years." ”Den første nedskrivingen av Koranen fant sted allerede i profetens levetid, men dette ble aldri noen komplett utgave. Etter profetens død ble en mer fullstendig utgave samlet av hans medarbeider Zayd ibn Thabit på oppdrag fra den første kalifen Abu Bakr (632-634). Denne utgaven ble senere gitt den Omar, den andre kalifen (634-644), og deretter ble den oppbevart av Omars datter Hafsa.” ”Derfor oppsto det behov for å samle hele Koranen i én bok. Dette behovet ble videre understreket av at det fantes forskjellige «lesemåter», dvs. at åpenbaringen ble framført på forskjellige måter på forskjellige steder, avhengig av hvilken «koranleser» man hørte på. Derfor begynte et samlings- og redigeringsarbeid under den tredje kalifen Uthman (kalif i perioden 644-656). Oppdraget med å samle ulike tekstutgaver ble gitt til profetens tidligere «sekretær» Zayd ibn Thábit. Han la i stor grad sin opprinnelige versjon, oppbevart av Hafsa, til grunn. Det ble så utarbeidet kopier og sendt til flere av imperiets større byer og garnisoner, hvor disse kopiene igjen ble kopiert. Alle andre versjoner og eksemplarer ble brent, og følgelig er det bare denne tekstutgaven til den tredje kalifen som har overlevd”. http://no.wikipedia.org/wiki/Koranen Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Feil. Koranen ble gitt til Muhammed av engelen gabriel. Akkurat slik er ikke Bibelen lagd. Nope. Helt feil. Koranen var skrevet ETTER Mohammeds død. De som reiste i lag med han skrev ned hans budskap og samlet de sammen etter hans død. Dette dannet boken Koran. Mohammed fikk aldri overlevert ferdig skrevet bok. Mohammed kunne verken lese eller skrive. Manglende kunnskap angående islam er det som har gjort deg til en slik islam hater. Les mer, islam er ikke så vondartet som du fremstiller den hver gang. "Muslims believe the Qur’an to be the book of divine guidance and direction for mankind, and consider the original Arabic text to be the final revelation of God.[2][3][4][5] Islam holds that the Qur’an was revealed to Muhammad by the angel Jibrīl (Gabriel) over a period of 23 years." ”Den første nedskrivingen av Koranen fant sted allerede i profetens levetid, men dette ble aldri noen komplett utgave. Etter profetens død ble en mer fullstendig utgave samlet av hans medarbeider Zayd ibn Thabit på oppdrag fra den første kalifen Abu Bakr (632-634). Denne utgaven ble senere gitt den Omar, den andre kalifen (634-644), og deretter ble den oppbevart av Omars datter Hafsa.” ”Derfor oppsto det behov for å samle hele Koranen i én bok. Dette behovet ble videre understreket av at det fantes forskjellige «lesemåter», dvs. at åpenbaringen ble framført på forskjellige måter på forskjellige steder, avhengig av hvilken «koranleser» man hørte på. Derfor begynte et samlings- og redigeringsarbeid under den tredje kalifen Uthman (kalif i perioden 644-656). Oppdraget med å samle ulike tekstutgaver ble gitt til profetens tidligere «sekretær» Zayd ibn Thábit. Han la i stor grad sin opprinnelige versjon, oppbevart av Hafsa, til grunn. Det ble så utarbeidet kopier og sendt til flere av imperiets større byer og garnisoner, hvor disse kopiene igjen ble kopiert. Alle andre versjoner og eksemplarer ble brent, og følgelig er det bare denne tekstutgaven til den tredje kalifen som har overlevd”. http://no.wikipedia.org/wiki/Koranen Mitt svar viser klart og tydelig at du tar feil. Det viser også ditt eget. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Mitt svar viser klart og tydelig at du tar feil. Det viser også ditt eget. Nå prater du bare pissprat, og det vet du godt. Du har tapt denne diskusjonen så det synger etter. Følg nøye med det som står i svart: ”Den første nedskrivingen av Koranen fant sted allerede i profetens levetid, men dette ble aldri noen komplett utgave. Etter profetens død ble en mer fullstendig utgave samlet av hans medarbeider Zayd ibn Thabit på oppdrag fra den første kalifen Abu Bakr (632-634). Denne utgaven ble senere gitt den Omar, den andre kalifen (634-644), og deretter ble den oppbevart av Omars datter Hafsa.” ”Derfor oppsto det behov for å samle hele Koranen i én bok. Dette behovet ble videre understreket av at det fantes forskjellige «lesemåter», dvs. at åpenbaringen ble framført på forskjellige måter på forskjellige steder, avhengig av hvilken «koranleser» man hørte på. Derfor begynte et samlings- og redigeringsarbeid under den tredje kalifen Uthman (kalif i perioden 644-656). Oppdraget med å samle ulike tekstutgaver ble gitt til profetens tidligere «sekretær» Zayd ibn Thábit. Han la i stor grad sin opprinnelige versjon, oppbevart av Hafsa, til grunn. Det ble så utarbeidet kopier og sendt til flere av imperiets større byer og garnisoner, hvor disse kopiene igjen ble kopiert. Alle andre versjoner og eksemplarer ble brent, og følgelig er det bare denne tekstutgaven til den tredje kalifen som har overlevd”. Endret 1. september 2008 av statsviter Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Mitt svar viser klart og tydelig at du tar feil. Det viser også ditt eget. Nå prater du bare pissprat, og det vet du godt. Du har tapt denne diskusjonen så det synger etter. Følg nøye med det som står i svart: ”Den første nedskrivingen av Koranen fant sted allerede i profetens levetid, men dette ble aldri noen komplett utgave. Etter profetens død ble en mer fullstendig utgave samlet av hans medarbeider Zayd ibn Thabit på oppdrag fra den første kalifen Abu Bakr (632-634). Denne utgaven ble senere gitt den Omar, den andre kalifen (634-644), og deretter ble den oppbevart av Omars datter Hafsa.” ”Derfor oppsto det behov for å samle hele Koranen i én bok. Dette behovet ble videre understreket av at det fantes forskjellige «lesemåter», dvs. at åpenbaringen ble framført på forskjellige måter på forskjellige steder, avhengig av hvilken «koranleser» man hørte på. Derfor begynte et samlings- og redigeringsarbeid under den tredje kalifen Uthman (kalif i perioden 644-656). Oppdraget med å samle ulike tekstutgaver ble gitt til profetens tidligere «sekretær» Zayd ibn Thábit. Han la i stor grad sin opprinnelige versjon, oppbevart av Hafsa, til grunn. Det ble så utarbeidet kopier og sendt til flere av imperiets større byer og garnisoner, hvor disse kopiene igjen ble kopiert. Alle andre versjoner og eksemplarer ble brent, og følgelig er det bare denne tekstutgaven til den tredje kalifen som har overlevd”. Det er du som er desperat her. Du klarer aldri delta i en debatt uten å lyve. Dessuten har jeg dokumentert at Gud skrev koranen. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Noen som har noen syn på svømmeundervisning, el? Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Noen som har noen syn på svømmeundervisning, el? JA muslimer burde ikke få lov til å svømme på skolen. Er det segregering de vil ha burde dem få det. Vi burde derfor nekte muslimer å svømme og så la ikke-muslimer få svømme. At noen muslimer drukner er ikke skolen problem, det er muslimenes! Endret 1. september 2008 av Peter_Lynch Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Det er du som er desperat her. Du klarer aldri delta i en debatt uten å lyve. Dessuten har jeg dokumentert at Gud skrev koranen. Bitter? Sånn går det når du ikke undersøker nærmere det du har tenkt å kritisere. Dermed tyr du til det siste som du har igjen: nemlig å bevege deg fra sak over til personangrep ved å beskylde meg for å lyve Endret 1. september 2008 av statsviter Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det er du som er desperat her. Du klarer aldri delta i en debatt uten å lyve. Dessuten har jeg dokumentert at Gud skrev koranen. Bitter? Sånn går det når du ikke undersøker nærmere det du har tenkt å kritisere. Dermed tyr du til det siste som du har igjen: nemlig å bevege deg fra sak over til personangrep ved å beskylde meg for å lyve Klart jeg gjør når du alltids lyver. Hvor er for eksempel dokumentasjon på at flertallet av indere i Norge er muslimer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå