Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Og jeg sier at du tar feil. Uten å komme med et eneste argument. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Begynner å bli lei av å gjenta meg selv. Du får fint ta å lese de argumentene jeg har skrevet tidligere. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Qur'an:9:88 "The Messenger and those who believe with him, strive hard and fight with their wealth and lives in Allah's Cause." Qur'an:9:5 "Fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war." Qur'an:9:112 "The Believers fight in Allah's Cause, they slay and are slain, kill and are killed." Qur'an:9:29 "Fight those who do not believe until they all surrender, paying the protective tax in submission." Ishaq:325 "Muslims, fight in Allah's Cause. Stand firm and you will prosper. Help the Prophet, obey him, give him your allegiance, and your religion will be victorious." Qur'an:8:39 "Fight them until all opposition ends and all submit to Allah." Qur'an:8:39 "So fight them until there is no more Fitnah (disbelief [non-Muslims]) and all submit to the religion of Allah alone (in the whole world)." Ishaq:324 "He said, 'Fight them so that there is no more rebellion, and religion, all of it, is for Allah only. Allah must have no rivals.'" Qur'an:9:14 "Fight them and Allah will punish them by your hands, lay them low, and cover them with shame. He will help you over them." Ishaq:300 "I am fighting in Allah's service. This is piety and a good deed. In Allah's war I do not fear as others should. For this fighting is righteous, true, and good." Ishaq:587 "Our onslaught will not be a weak faltering affair. We shall fight as long as we live. We will fight until you turn to Islam, humbly seeking refuge. We will fight not caring whom we meet. We will fight whether we destroy ancient holdings or newly gotten gains. We have mutilated every opponent. We have driven them violently before us at the command of Allah and Islam. We will fight until our religion is established. And we will plunder them, for they must suffer disgrace." Qur'an:8:65 "O Prophet, urge the faithful to fight. If there are twenty among you with determination they will vanquish two hundred; if there are a hundred then they will slaughter a thousand unbelievers, for the infidels are a people devoid of understanding." Ishaq:326 "Prophet exhort the believers to fight. If there are twenty good fighters they will defeat two hundred for they are a senseless people. They do not fight with good intentions nor for truth." Bukhari:V4B52N63 "A man whose face was covered with an iron mask came to the Prophet and said, 'Allah's Apostle! Shall I fight or embrace Islam first?' The Prophet said, 'Embrace Islam first and then fight.' So he embraced Islam, and was martyred. Allah's Apostle said, 'A Little work, but a great reward.'" Bukhari:V4B53N386 "Our Prophet, the Messenger of our Lord, ordered us to fight you till you worship Allah alone or pay us the Jizyah tribute tax in submission. Our Prophet has informed us that our Lord says: 'Whoever amongst us is killed as a martyr shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever survives shall become your master.'" Her ser du at islam er like mye en høyreekstrem nazi ideologi som Vigrid. Dessuten er det islam som ligner på nazismen og ikke jeg. De eneste landene der jøder fortsatt blir forfulgt er jo tross alt muslimske land med demokratiskt valgte ledere. Bullshit. Siden du er så opptatt av Vigrid burde du i det minste kikke på hjemmesiden deres. Vigrid er ikke en religion men "et etnisk/religiøst fellesskap som vil utvikle et Nordisk samfunn basert på Nordisk religion og Nordiske verdi- og kulturnormer." Det er et direkte sitat fra vigrid.net. ---------- Fortsatt ikke motbevist at Vigrid er en religion. Dessuten er ikke Vigrid.net representativt for Vigrid. Eller skal jeg si at koranen har noe med muslimer å gjøre også? Kilde er en fin bil, finnes forøvrig veldig mange tolkninger av Koranen på nettet og den teksten du quoter her har en mer sammenheng mot en tolkning av koranen enn oversetting av koranen, for de sitatene du bruker er mye brukt blant ekstremistene som "bevis" på at du skal gjøre de og de tingene i Allahs navn. Islam som religion er ikke noe mer ekstremistisk enn kristendommen f.eks. Den religiøse boken har veldige mange "rare" ting i seg som f.eks hvordan man skal leve, hva man skal gjøre og ikke gjøre. Men det er veldig få som slavisk følger denne boken. Man har f.eks enkelte religiøse sekter i USA som, med bibelen i hånden, dreper for fote eller forsøker å få folk til masse selvmord fordi det er deres tro. Ekstremister finner du i alle religioner og former. Vigrid er uten tvil en ekstremistisk gruppe, men det er ikke Islam. Dog du finner ekstremistiske grupper innenfor Islam, men det finner du og innenfor kristendommen. Så derfor må det vel ganske enkelt konkluderes at all religion, i dine øyne, er like ille som nazismen siden all religion ser ut til å høste sin gruppe med ekstremister. Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Qur'an:9:88 "The Messenger and those who believe with him, strive hard and fight with their wealth and lives in Allah's Cause." Qur'an:9:5 "Fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war." Qur'an:9:112 "The Believers fight in Allah's Cause, they slay and are slain, kill and are killed." Qur'an:9:29 "Fight those who do not believe until they all surrender, paying the protective tax in submission." Ishaq:325 "Muslims, fight in Allah's Cause. Stand firm and you will prosper. Help the Prophet, obey him, give him your allegiance, and your religion will be victorious." Qur'an:8:39 "Fight them until all opposition ends and all submit to Allah." Qur'an:8:39 "So fight them until there is no more Fitnah (disbelief [non-Muslims]) and all submit to the religion of Allah alone (in the whole world)." Ishaq:324 "He said, 'Fight them so that there is no more rebellion, and religion, all of it, is for Allah only. Allah must have no rivals.'" Qur'an:9:14 "Fight them and Allah will punish them by your hands, lay them low, and cover them with shame. He will help you over them." Ishaq:300 "I am fighting in Allah's service. This is piety and a good deed. In Allah's war I do not fear as others should. For this fighting is righteous, true, and good." Ishaq:587 "Our onslaught will not be a weak faltering affair. We shall fight as long as we live. We will fight until you turn to Islam, humbly seeking refuge. We will fight not caring whom we meet. We will fight whether we destroy ancient holdings or newly gotten gains. We have mutilated every opponent. We have driven them violently before us at the command of Allah and Islam. We will fight until our religion is established. And we will plunder them, for they must suffer disgrace." Qur'an:8:65 "O Prophet, urge the faithful to fight. If there are twenty among you with determination they will vanquish two hundred; if there are a hundred then they will slaughter a thousand unbelievers, for the infidels are a people devoid of understanding." Ishaq:326 "Prophet exhort the believers to fight. If there are twenty good fighters they will defeat two hundred for they are a senseless people. They do not fight with good intentions nor for truth." Bukhari:V4B52N63 "A man whose face was covered with an iron mask came to the Prophet and said, 'Allah's Apostle! Shall I fight or embrace Islam first?' The Prophet said, 'Embrace Islam first and then fight.' So he embraced Islam, and was martyred. Allah's Apostle said, 'A Little work, but a great reward.'" Bukhari:V4B53N386 "Our Prophet, the Messenger of our Lord, ordered us to fight you till you worship Allah alone or pay us the Jizyah tribute tax in submission. Our Prophet has informed us that our Lord says: 'Whoever amongst us is killed as a martyr shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever survives shall become your master.'" Her ser du at islam er like mye en høyreekstrem nazi ideologi som Vigrid. Dessuten er det islam som ligner på nazismen og ikke jeg. De eneste landene der jøder fortsatt blir forfulgt er jo tross alt muslimske land med demokratiskt valgte ledere. Bullshit. Siden du er så opptatt av Vigrid burde du i det minste kikke på hjemmesiden deres. Vigrid er ikke en religion men "et etnisk/religiøst fellesskap som vil utvikle et Nordisk samfunn basert på Nordisk religion og Nordiske verdi- og kulturnormer." Det er et direkte sitat fra vigrid.net. ---------- Fortsatt ikke motbevist at Vigrid er en religion. Dessuten er ikke Vigrid.net representativt for Vigrid. Eller skal jeg si at koranen har noe med muslimer å gjøre også? Kilde er en fin bil, finnes forøvrig veldig mange tolkninger av Koranen på nettet og den teksten du quoter her har en mer sammenheng mot en tolkning av koranen enn oversetting av koranen, for de sitatene du bruker er mye brukt blant ekstremistene som "bevis" på at du skal gjøre de og de tingene i Allahs navn. Islam som religion er ikke noe mer ekstremistisk enn kristendommen f.eks. Den religiøse boken har veldige mange "rare" ting i seg som f.eks hvordan man skal leve, hva man skal gjøre og ikke gjøre. Men det er veldig få som slavisk følger denne boken. Man har f.eks enkelte religiøse sekter i USA som, med bibelen i hånden, dreper for fote eller forsøker å få folk til masse selvmord fordi det er deres tro. Ekstremister finner du i alle religioner og former. Vigrid er uten tvil en ekstremistisk gruppe, men det er ikke Islam. Dog du finner ekstremistiske grupper innenfor Islam, men det finner du og innenfor kristendommen. Så derfor må det vel ganske enkelt konkluderes at all religion, i dine øyne, er like ille som nazismen siden all religion ser ut til å høste sin gruppe med ekstremister. Du kan godt kritisere kristendommen. Jeg er ikke kristen selv så det er ikke særlig relevant. men uansett rettferdiggjør ikke dette at islam er en rasistisk religion som handler om drap, tortur og pedofili. Dessuten kan man også tolke Mein Kampf og Vigrid.net på mange forskjellige måter også. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det eneste som er feil her er det du kommer med. Du klarer ikke engang fortelle hva som ikke stemmer. Ok, jeg ser nå hvilket nivå du vil ha denne "debatten" på. For å bruke din egen teknikk skal jeg nå vise deg hvorfor du tar feil: Jeg har rett og du og dine kilder er feil. Jeg har også en egen ordbok med definisjoner jeg selv har funnet på og du tar feil. Jeg har heller ingen kilder da dette er unødvendig siden du tar feil. Du tar for øvrig feil. Takk for meg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Du kjære lille Peter, kan du være så snill å gi ut en liten link til den teksten du quoter? For som sagt, den høres mer ut som en tolkning av koranen enn en oversettelse. Du er veldig flink å kritisere andre for mangel på argumentering men å støtte opp egene utsagn er du aldeles ikke flink til. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Peter: Det står lignende ting i Bibelen, men det fører ikke til at vi følger dem allikavel. Jesus sa også ganske tydelig at han har kommet for å styrke lovene i det gamle testamentet, ikke fjerne dem. Med ditt argument skal gode kristne drepe homofile. Det viktige er ikke hva som står i koranen. Det viktige er hvordan folk tolker koranen. ps: Jeg er ikke enig med Bear at du ikke dokumenterer hvor de sitatene dine kommer fra. Jeg har ikke sjekket dem opp med kildene dine, men jeg ser ikke grunnen til at du ville gidde å lyve. Jeg har også lest lignende utsagn fra koranen tiderligere. Her er kilden hans http://www.prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam Endret 1. september 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Du kjære lille Peter, kan du være så snill å gi ut en liten link til den teksten du quoter? For som sagt, den høres mer ut som en tolkning av koranen enn en oversettelse. Du er veldig flink å kritisere andre for mangel på argumentering men å støtte opp egene utsagn er du aldeles ikke flink til. Det står klart og tydleig hvor sitatene kommer ifra. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Se filmen hos Youtube Dette er svar på hva Morgan Freeman mener om «black history month» og hvordan han ønsker å bli kvitt rasisme, det er holdningene jeg fokuserer på og er grunnen til jeg linket til videoen. Enkelte former integrering burde ikke kalles integrering, men segreasjon. Å skille undervisningen sier ikke noe annet enn «Du er ikke som de andre barna. Du er ikke norsk, du hører ikke til der, og du skal ikke blande deg». Synes dette er meget oppvakt av Morgan Freeman. Det er på den ene siden viktig at man kjenner til historien og kulturen og at man har respekt for det. Men som han påpeker i dette intervjuet virker det mot sin hensikt når det blir eksluderende og segregerende. Lager man egne regler for innvandrere vil de ikke bli integrert, enkelt og greit (tror jeg). Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Peter: Det står lignende ting i Bibelen, men det fører ikke til at vi følger dem allikavel. Jesus sa også ganske tydelig at han har kommet for å styrke lovene i det gamle testamentet, ikke fjerne dem. Med ditt argument skal gode kristne drepe homofile. Det viktige er ikke hva som står i koranen. Det viktige er hvordan folk tolker koranen. SOm sagt har ikke dette noe med kristendommen å gjøre. Dessuten er jeg heller ikke kristen så det nytter ikke å dra inn kristendommen. Dessuten kan koranen tolkes like mye som Mein Kampf. Men nå har det seg slik at alt kan ikke tolkes i koranen. For eksempel når koranen sier at ikke-msulimer må betale ekstra skatt. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Ser fremdeles ingen klikkbar link. Men men, forventer ikke saklig argumentering heller fra en person som deg Peter, dessverre. Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Ser fremdeles ingen klikkbar link. Men men, forventer ikke saklig argumentering heller fra en person som deg Peter, dessverre. Hvordan vet du jeg har funnet dette på internett? JEg har gitt deg bevis på hvor i koranen det står. Det er bare å finne det selv på internett. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Peter: Det har ikke noe å si om du er kristen eller ikke, men det ødelegger argumentet ditt. Du sier at muslimer må drepe, lemleste, etc. hvis de skal være gode muslimer. Da sier jeg at det samme argumentet kan blir brukt for kristne, og da blir det poenget poengløst. Koranen kan absolutt tolkes, men da må de som tolker den være innstilt på det. Det er folkes som tilber relgionen som danner relgionen, og det er det du bør fokusere på. Ser fremdeles ingen klikkbar link. Men men, forventer ikke saklig argumentering heller fra en person som deg Peter, dessverre. Her http://www.prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Peter: Det har ikke noe å si om du er kristen eller ikke, men det ødelegger argumentet ditt. Du sier at muslimer må drepe, lemleste, etc. hvis de skal være gode muslimer. Da sier jeg at det samme argumentet kan blir brukt for kristne, og da blir det poenget poengløst. Koranen kan absolutt tolkes, men da må de som tolker den være innstilt på det. Det er folkes som tilber relgionen som danner relgionen, og det er det du bør fokusere på. Vel du slår ikke ihjel en dritt. Men nå har jeg ikke benektet at kristendommen er ille heller. Poenget blir ikke poengløst heller. Kristendommen rettferdiggjør ikke islam. Hvorfor du drar inn kristendommen vet jeg ikke. Dessuten er ikke Bibelen skrevet av Gud heller slik koranen er så de er ikke sammenlignbare. Endret 1. september 2008 av Peter_Lynch Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det er litt artig å skulle bruke prophetofdoom.net som en seriøs kilde, da... Litt snoking der viser jo ganske fort hva de har for agenda. Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det er litt artig å skulle bruke prophetofdoom.net som en seriøs kilde, da... Litt snoking der viser jo ganske fort hva de har for agenda. Det står fortsatt i koranen. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Det er litt artig å skulle bruke prophetofdoom.net som en seriøs kilde, da... Litt snoking der viser jo ganske fort hva de har for agenda. Men de er faktiske utdrag fra koranen. Jeg gikk inn i en stor samling av alle muslimske skrifter og jeg fant de samme utdragene. For å få frem alle tolkningene, siden 5 var skrevet litt annerledes. Her er 1. 9:5 And so, when the sacred months are over [6] , slay those who ascribe divinity to aught beside God wherever you may come upon them, [7] and take them captive, and besiege them, and lie in wait for them at every conceivable place [8] ! Yet if they repent, and take to prayer, and render the purifying dues, let them go their way: for, behold, God is much forgiving, a dispenser of grace. [9] 2. 9:5. But when the forbidden months are past, then fight and slay the Pagans wherever ye find them, an seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem (of war); but if they repent, and establish regular prayers and practise regular charity, then open the way for them: for Allah is Oft-forgiving, Most Merciful. 3. 9:5 Then, when the sacred months have passed, slay the idolaters wherever ye find them, and take them (captive), and besiege them, and prepare for them each ambush. But if they repent and establish worship and pay the poor due, then leave their way free. Lo! Allah is Forgiving, Merciful. http://www.islamicity.com/QuranSearch/ 9:88 But the Messenger, and those who believe with him, strive and fight with their wealth and their persons: for them are (all) good things: and it is they who will prosper. http://www.islamicity.com/mosque/quran/9.htm Peter: Hva er du prøver å få frem? Selvfølgelig, likeledes med kristendommen oppfordrer koranen til drap, steining, etc., men det sier ingenting at Islam trenger å bli praktisert på den måten, likeledes med kristendommen. Endret 1. september 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det er litt artig å skulle bruke prophetofdoom.net som en seriøs kilde, da... Litt snoking der viser jo ganske fort hva de har for agenda. Men de er faktiske utdrag fra koranen. Jeg gikk inn i en stor samling av alle muslimske skrifter og jeg fant de samme utdragene. Her er 9:88 But the Messenger, and those who believe with him, strive and fight with their wealth and their persons: for them are (all) good things: and it is they who will prosper. http://www.islamicity.com/mosque/quran/9.htm Peter: Hva er du prøver å få frem? Selvfølgelig, likeledes med kristendommen oppfordrer koranen til drap, steining, etc., men det sier ingenting at Islam trenger å bli praktisert på den måten, likeledes med kristendommen. Du kan si hva du vil om kristendommen, men det rettferiggjør ikke islam. Dessuten er ikke islam fredelig bare fordi kristendommen ikke er fredelig. Tolkninger betyr ikke at du kan velge å ikke tro på det som står svart på hvitt i koranen. Tolkninger er for eksempel da Hitler trodde at alle jøder skulle drepes fordi Bibelen sa at jødene drepte jesus. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hitler var ateist og brukte kristendommen kun som et middel til enklere å forføre sine tilhengere. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det er litt artig å skulle bruke prophetofdoom.net som en seriøs kilde, da... Litt snoking der viser jo ganske fort hva de har for agenda. Men de er faktiske utdrag fra koranen. Jeg gikk inn i en stor samling av alle muslimske skrifter og jeg fant de samme utdragene. Her er 9:88 But the Messenger, and those who believe with him, strive and fight with their wealth and their persons: for them are (all) good things: and it is they who will prosper. http://www.islamicity.com/mosque/quran/9.htm Peter: Hva er du prøver å få frem? Selvfølgelig, likeledes med kristendommen oppfordrer koranen til drap, steining, etc., men det sier ingenting at Islam trenger å bli praktisert på den måten, likeledes med kristendommen. Du kan si hva du vil om kristendommen, men det rettferiggjør ikke islam. Dessuten er ikke islam fredelig bare fordi kristendommen ikke er fredelig. Tolkninger betyr ikke at du kan velge å ikke tro på det som står svart på hvitt i koranen. Tolkninger er for eksempel da Hitler trodde at alle jøder skulle drepes fordi Bibelen sa at jødene drepte jesus. Vel, jo det er det. Som jeg sa tiderliger, jesus sa at han ikke kom for å oppheve lovene i gamle testamentet, men for å styrke dem. Dette betyr at lovene i det gamle testamentet teller. Allikavel, dreper vi ikke homofilie. Steiner personer som jobber på sabattdagen. Det er absolutt mulig å være god muslim og ikke prøve å drepe ikke-muslimer, sålenge det samme er mulig med kristendommen. Man kan si det så enkelt som dette. Da dette var skrevet var det beregnet for folk som bodde på den tiden og allah vil forstå at i denne tid er ikke mange av lovene nødvendige lenger. Der har man en unnsyldning for å ikke følge allahs bud. Dette har allerede skjedd i kristendommen. Hva er du prøver å få frem? Som jeg sa i forrige post har det lite å si om hva som står i koranen. Det viktige er hva folk som tro på relgionen tror på. Det er folket som danner en relgion, ikke skriften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå