Gå til innhold

Integreringspolitikk, skille undervisning ?

Anbefalte innlegg

Kom over denne nyheten på VG da jeg leste nyhetene i dag.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavi...hp?artid=525371

Trekker ut noen av nøkkel setningene:

"Av hensyn til muslimske elever må gutter og jenter ved Møllergata skole i Oslo ha gym og svømming hver for seg. Til og med svømmelæreren må ha «riktig» kjønn"

"Ordningen ble innført for mer enn ti år siden"

"Rene gutte- og jenteklasser i kroppsøving og svømming kan være i strid med opplæringsloven"

Hvilken effekt tror dere tiltak og ordninger som dette kan ha på integreringspolitikken vår ? Nå er det vi som integreres i fremmed kultur og ikke motsatt sånn som det logisk sett skulle være. Jeg trodde litt av integrerings politikken var å få fremmede mennesker som kom til norge til å se våre verdier og samfunnsnormer (som innkluderer kjønnsyn).

Tiltak som dette er jo bare med på å støtte et absurd kjønns-syn som praktiseres i blant annet noen muslimske land, dette er ikke dagens norske syn. I alle år har vi hatt klasser av begge kjønn i svømming of gym på norske skoler. Lang erfaring og forskning viser at det er best for barn/unge å omgåes begge kjønn.

Syntes selv at norske skoler skal praktisere slik som nordmenn flest mener. En anen skole fra artikkelen har følgende løsning

"Det har aldri vært noe stort tema hos oss. Her får elevene kle seg som de vil, og det har ikke kommet krav om kjønnsdeling. Enkelte elever deltar ikke, men de får tilbud om tilrettelagt svømmeopplæring for kvinner utenom skolen, sier rektor Trine Haugen ved Vahl skole til NTB."

Dette er en mye bedre løsning, svømme undervisning har som jeg har forstått det alltid vært ett tilbud (ikke "tvang" som resten av grunnskolen) Derfor kan de som er "for gode" for det systemet vi praktiserer her i norge takke nei og eventuelt finne alternative løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det muslimene er så redd for at skal skje hvis begge kjønn har svømmeopplæring sammen?

Kroppskontakt imellom kvinner og menn er ulovlig i islam. Med visse unntak.

Men heftig anal sex med 11-åringer er selvsagt lovlig i islam.

Hva er det for bullshit? Skal vi bare böye oss i stövet for alt de krever? Det der er ikke intregering, intregering betyr at vi skal hjelpe de og leve i vår kultur, og det der er ikke riktig måte. Skal vi intregere må vi läre de å akseptere at jenter og gutter kan jogge samtidig.

Det er kaffe latte elskende og hasj røykende sosialister som snakker om integrering. Muslimer har aldri pratet om dette eller tenk på å integrere seg.

Lenke til kommentar
Hva er det for bullshit? Skal vi bare böye oss i stövet for alt de krever? Det der er ikke intregering, intregering betyr at vi skal hjelpe de og leve i vår kultur, og det der er ikke riktig måte. Skal vi intregere må vi läre de å akseptere at jenter og gutter kan jogge samtidig.

Det er kaffe latte elskende og hasj røykende sosialister som snakker om integrering. Muslimer har aldri pratet om dette eller tenk på å integrere seg.

Kanskje de mener at vi skal integreres i den muslimske kulturen og ikke omvendt. Det kan ihvertfall virke sånn.

Lenke til kommentar

Kanskje de mener at vi skal integreres i den muslimske kulturen og ikke omvendt. Det kan ihvertfall virke sånn.

Ja og det er det som er "the meat" i diskusjonen om vår latterlig integreringspolitkk. Minoriteter skal integreres i majoriteter, ikke omvendt. Om noen ønsker å flytte til Norge så bør det stilles krav til dem som vil flytte inn her, ikke stilles krav til de som allerede bor her. Om noen liker f eks muslimsk kultur så mye bedre enn f eks den norske kulturen, hvorfor ikke bo i et muslimsk land som praktiserer deres skikker og normer ?

Lenke til kommentar

Ja og det er det som er "the meat" i diskusjonen om vår latterlig integreringspolitkk. Minoriteter skal integreres i majoriteter, ikke omvendt. Om noen ønsker å flytte til Norge så bør det stilles krav til dem som vil flytte inn her, ikke stilles krav til de som allerede bor her. Om noen liker f eks muslimsk kultur så mye bedre enn f eks den norske kulturen, hvorfor ikke bo i et muslimsk land som praktiserer deres skikker og normer ?

Helt enig, de som flytter til et land skal forholde seg til de som bor der. Men vi kan hjelpe de og forholde seg til vår kultur, men dette går for langt.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på er:

De kommer til oss, de søker opphold hos oss, de ber om vår hjelp. Når vi da så pent og snilt gir dem denne hjelper, klasker de oss over trynet og krever at vi følger deres religion og deres syn. Snakk om å være takknemmelig for det vi gjør.

I mine øyne er det de som skulle bøye seg for oss og jeg mener at vi ikke burde gjøre noe for å forskjellsbehandle mennesker her i landet. Hvorfor skal de få særbehandling i vårt eget land? Ja selvfølgelig, det er snakk om medmenneskelighet.

Men så spør jeg da, viser de medmennskelighet når vi kommer til deres land? Da er vi pent nødt til å forholde oss til det deres land sier. F.eks en kvinnelig turist i et muslimsk land må i mange tilfeller dekke seg helt til fordi det er slik de ser på det. Aksept for andre religioner strekker seg bare så langt som at de gagner dem.

Mener at de burde få 2 valg, our way or the highway. Hvorfor skal vi hele tiden rette oss etter dem? Alt skal tilrettelegges for at de skal ha det så godt som mulig men i den samme prosessen tråkker man de innfødte ned i driten. Minner kanskje litt om befolkningen av USA, vi er indianerne og innvandrerne er bosetterene.

Lenke til kommentar

Her var det jammen en fin og moden debatt om hvorvidt man er tjent med et skille i svømmeundervisningen. Greit nok at det er teit, og at man absolutt ikke burde la noen religion styre hvordan den norske skole skal fungere, men det gir da virkelig ikke blankofullmakt til å slenge så mye ubegrunnet eder og galle mot alt som er litt mørkere i huden enn dere selv.

Lenke til kommentar

Skillnad her:

Jeg kjenner en del som er av invandrer bakgrunn. Disse menneskene lever i et med samfunnet, lærer seg norsk, respekterer meg og jeg respekterer dem. Kjempehyggelig mennesker. Disse har jeg ingen ting imot.

Men, så har man da disse, som kommer til landet, begynner å diktere hva vi skal gjøre, hvordan vi skal gjøre det. De nærmest nekter å lære seg norsk og er direkte ufyselig. Disse liker jeg ikke og det er disse jeg legger til grunne for mine påstander. Den andre gruppen blir nærmest ikke berørt fordi de har allerede akseptert vår levemåte og forsøker å intrigere seg i samfunnet.

Der er forskjellen.

Lenke til kommentar
Her var det jammen en fin og moden debatt om hvorvidt man er tjent med et skille i svømmeundervisningen. Greit nok at det er teit, og at man absolutt ikke burde la noen religion styre hvordan den norske skole skal fungere, men det gir da virkelig ikke blankofullmakt til å slenge så mye ubegrunnet eder og galle mot alt som er litt mørkere i huden enn dere selv.

Ingen har sagt noe som helst om hudfarger eller raser generelt. Sorry, men du må nok finne på noe bedre enn å dra fram rasismekortet.

Lenke til kommentar
Nå burde ikke muslimer gå på skole i første omgang heller da i og med at flertallet av dem vil ikke være i arbeid i arbeidsfør alder.

LA oss heller deportere disse fødegale, psykopatiske, slabbedaskene som raserer andre lands kultur og identitet.

Ingen har sagt noe som helst om hudfarger eller raser generelt. Sorry, men du må nok finne på noe bedre enn å dra fram rasismekortet.

Greit nok at det ikke eksplisitt står noe om hudfarge, men det gis fortsatt utrykk for ganske skremmende holdninger i denne tråden.

Lenke til kommentar
Nå burde ikke muslimer gå på skole i første omgang heller da i og med at flertallet av dem vil ikke være i arbeid i arbeidsfør alder.

LA oss heller deportere disse fødegale, psykopatiske, slabbedaskene som raserer andre lands kultur og identitet.

Greit nok at det ikke eksplisitt står noe om hudfarge, men det gis fortsatt utrykk for ganske skremmende holdninger i denne tråden.

Jeg synes det er mer skremmende at ikke flere er bekymret for det muslimske problemet, i Norge og resten av Europa, som stadig blir mer omfattende.

Endret av LordArgh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...