Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor 3G + MSN = usant

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nettopp gått til innkjøp av Telenors USB 3G modem, med frisurf mellom 17-07, samt helgene.

Internetten fungere jo forsåvidt greit nok med tanke på surfing, men MSN Messenger er et evig problem, da jeg har store problemer med å i det hele tatt koble meg på. Den greier å koble seg på, men jeg blir disconnectet etter 1 sekund hele tiden. Om den står å retryer kanskje i en time, så kommer jeg til slutt inn, uten å dette ut igjen.

Hva er det som er problemet her? Noen andre som har erfart det samme?

Nedlastning av store filer er forsåvidt også et problem, da den den store datastrømmen ser ut til å kneble oppkoblingen, og jeg må koble fra og til igjen for å være på nett igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er samme problemet, men det kan jo ha en sammenheng. Jeg selv kobler meg opp til internett via mobilen (EDGE, Telenor) og da opplever jeg akkuratt det du opplever, blir koblet fra med en gang. Har ikke klart å finne noen løsning på det, så når jeg bruker mobilen til å koble opp mot nettet med så kobler jeg meg opp over VPN serveren hjemme (setter den som default gateway) så fungerer det perfekt.

Jeg har to maskiner og akkuratt samme problem på begge maskinene, ene med XP og andre med Windows 2000, begge med nyeste MSN versjonen som finnes.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Tror det må være relatert til telenor sitt abn.

Har selv Netcom Connect 3g, og har ikke hatt noe problemer med msn. Heller ikke hatt andre internet relaterte problemer. Ligger stabilt på 1,2Mbit her oppe i nord.

Brukte i kortet med usb modemet i begynnelsen, men har nå en HP bærebare med innebygged 3G modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...