levlex Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 ... og viser veianvisninger rett på asfalten. Les mer Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Utviklingen går fremover for GPS også, blir nok å kjøpe en med slik teknologi når jeg skal ha meg bil Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Lanserer GPS-er som leser veiskilt Kjekt for allerede hjernedøde og blinde sjåfører: Stolte på GPS-en - ikke skiltet Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hjelpes, hvor skal dette ende? Om man ikke av egen maskin evner å lese skilt og ha øynene på veien, har man ingenting bak rattet å gjøre. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Syntes dette virket som en fiffig liten sak. Men snart blir det jo nesten like farlig å bruke GPS som å snakke i mobilen når man kjører bil. Om folk bare hadde fokus på veien... Lenke til kommentar
egulbr Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hjelpes, hvor skal dette ende? Om man ikke av egen maskin evner å lese skilt og ha øynene på veien, har man ingenting bak rattet å gjøre. Fort gjort å glemme hvilken fartsgrense det er når du kjører. Hovedregelen var jo tidligere 50 kmt i tettbebygd strøk, og 80 utenfor. Men nå er det jo så mange forskjellige fartsgrenser at jeg blir gal. Mange fine veier, langt utenfor tettbebygd strøk, så er fartsgrensa 60 kmt. Helt latterlig spør du meg. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Betyr det at du kan kjøre bilen uten å se opp fra enheten? Gleder meg til noen så kobler en Dualshock til servostyringen og setter seg i baksetet for å kjøre. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ja, det er mye å forholde seg til på veien og det er fort gjort å glemme seg her og der. Men å implentere stadig flere slike funksjoner i ikke-ufeilbarlige dingser man putter i bilen, fører bare til en falsk trygghet. Så klart er det fint for mange, men vi må ikke glemme at det finnes mange dumme folk der ute. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Dette hadde vært morsomt å prøvd denne. Ikke så dyrt som gps kostet for noen år siden, men fortsatt litt for dyrt for mange. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Dette hadde vært morsomt å prøvd denne. Ikke så dyrt som gps kostet for noen år siden, men fortsatt litt for dyrt for mange. Jeg synes denne ser utrolig spennende ut jeg! Skal nok helt sikkert ha 500-modellen. Hadde gjerne kjøpt 700, men liten vits å betale for digital-tv når den vel sannsynligvis ikke får støtte for det norske bakkenettet. Håper derimot at den gjør det! Det hadde vært herlig! Ellers så er vel Blaupunkt litt på etterskudd her. Den skulle vel bli lansert i september. Så oktober. Nå er vi halvveis i okt... Kanskje det jobbes med tilpassing til norsk bakkenett?? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg og venter på denne, og da 500-utgaven. Spent på hvordan videofunksjonen funker. Inntil videre fungerer TomTom 720'en min bra. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Lurer egentlig på hvordan videofunksjonen skal funke når det er mørkt. Lite vits i å få veibeskrivelse på en svart skjerm.. hehe.. Og vil den klare å lese skilt i mørkret? Det er vel begrenset hvor mye frontlyktene kan lyse opp. Lenke til kommentar
Innovatoren Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Endelig mulighet for å kjøre nett tilkobling i bil uten å ha med seg pc og mobilen sitt modem. Endret 17. oktober 2008 av Innovatoren Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Når kommer den egentlig? Skulle jo vært på markedet for minst 2 måneder siden ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg