Timeo Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 En bulgarsk avis skriver om en kineser kalt Xu, som ble konfrontert av naboen sin Huang for 300 yuan Xu skal ha lånt av han for 3 år siden, men aldri betalt tilbake. Xu hadde hele tiden nektet for å ha lånt disse pengene, så fremfor en flokk naboer utfordret Huang Xu til å sverge til Gud at han aldri hadde lånt disse pengene, så skulle han trekke tilbake kravet sitt. Og Xu sverget til Gud, og 1 minutt senere ble han slått ned av lynet og havnet på sykehus. Så hva tror dere, ble Xu straffet for å sverge til Gud (bibelen advarer mot falske eder) eller var det bare en snodig tilfeldighet og kanskje det til og med var Huang som løy? Lenke til kommentar
Androish Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Enten en tillfeldigghet, eller noe som kan gå under fanen "urban legend" det er iallefall mine 50 cent. jeg har en finger på det siste. Og helt til slutt gud finnes, og bestemte seg for å straffe akuratt stakkas Xu for å ha løyet. Av alle de andre millionene som gjør det samme hver dag. Endret 31. august 2008 av Androish Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det at du må helt til Bulgaria for å finne slike "nyheter", sier vel litt om hvor troverdige de er. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Det at du må helt til Bulgaria for å finne slike "nyheter", sier vel litt om hvor troverdige de er. Ja, for bulgarere er jo noen store løgnere, som bare farer med juks og fanteri i avisene sine. Fysj, bulgarere! *holde seg for nesen* Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Bulgaria har vore utgangspunkt for mang ei avisand. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Er kinesere kristen? Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det at du må helt til Bulgaria for å finne slike "nyheter", sier vel litt om hvor troverdige de er. Ja, for bulgarere er jo noen store løgnere, som bare farer med juks og fanteri i avisene sine. Fysj, bulgarere! *holde seg for nesen* Det kan hende de tror på det selv, men så tror de også på en prest som sier at Gud har skapt cannabisplantasjen i bakgården hans. De er ikke nødvendigvis løgnere. Bare kunnskapsløse og naive. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Er kinesere kristen? Ca 1% av dem tror jeg. Men den ene prosenten er antagelig veldig aktive kristne, siden myndighetene ikke er særlig begeistret for kristendom i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Er kinesere kristen? er mellom 10 og 20 millioner kristene i kina Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det er da sikkert milliarder av bønner daglig som det ikke skjer noe som helst med, ganske logisk at det før eller senere skulle skje at en fyr ba om noe og ved en tilfeldighet skjedde det noe som gjorde at den bønnen ble "oppfylt". Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Det er da sikkert milliarder av bønner daglig som det ikke skjer noe som helst med, ganske logisk at det før eller senere skulle skje at en fyr ba om noe og ved en tilfeldighet skjedde det noe som gjorde at den bønnen ble "oppfylt". En bønn og en ed er to forskjellige ting, og som blir beskrevet forskjellig i bibelen. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Så Gud svarer på en ed? Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg sverger ved Gud og alt som er hellig på at jeg aldri har vært på dette forumet. Må Han slå med ned om jeg farer med løgn! Da er det bare å vente og se. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Jeg sverger ved Gud og alt som er hellig på at jeg aldri har vært på dette forumet. Må Han slå med ned om jeg farer med løgn! Da er det bare å vente og se. Du tror jo ikke Gud eksisterer. Så da blir det du gjør å sette Gud på prøve, og da vil han ikke reagere. Men hvis du tror på Gud og sverger falskt ovenfor Han, så er det ikke like sikkert at det vil gå ustraffet hen. Apo.Gje. 5,5 En mann som het Ananias, og hans kone Saffira solgte en eiendom. 2 Men han stakk til side en del av pengene, og kona visste om det. Så kom han og la resten foran apostlenes føtter. 3 Da sa Peter: «Ananias, hvorfor har Satan fylt ditt hjerte, så du kan lyve for Den hellige ånd og stikke til side noe av det du fikk for jordstykket ditt? 4 Kunne du ikke ha beholdt det? Det var jo ditt. Og bestemte du ikke selv over pengene du solgte det for? Hvordan kunne du bestemme deg for dette i ditt hjerte? Det er ikke mennesker, men Gud du har løyet for.» 5 Da Ananias hørte det, falt han om og døde. Og alle som hørte det, ble grepet av stor frykt. 6 Noen unge menn kom og svøpte inn den døde. Så bar de ham bort og gravla ham. 7 Omkring tre timer senere kom kona hans inn uten å vite om det som hadde skjedd. 8 Peter spurte henne: «Var dette alt dere fikk for jordstykket?» Hun svarte: «Ja, dette er alt.» 9 Da sa Peter til henne: «Hvordan kunne dere bli enige om å sette Herrens Ånd på prøve? Hør skrittene utenfor døren. Nå kommer de som har gravlagt mannen din; de skal bære ut deg også.» 10 Straks ség hun sammen ved føttene hans og døde. De unge mennene kom inn og fant henne død, og de bar henne ut og gravla henne ved siden av mannen. 11 Men hele menigheten og alle som hørte om det, ble grepet av frykt. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg sverger ved Gud og alt som er hellig på at jeg aldri har vært på dette forumet. Må Han slå med ned om jeg farer med løgn! Da er det bare å vente og se. Du tror jo ikke Gud eksisterer. Så da blir det du gjør å sette Gud på prøve, og da vil han ikke reagere. Men hvis du tror på Gud og sverger falskt ovenfor Han, så er det ikke like sikkert at det vil gå ustraffet hen. "Ikke like sikkert"? Så det kan hende at hun ikke gidder å drepe deg selv om du gjør det? Gjør hun det bare når det passer på tidsplanen, må man lyge X antall ganger, eller er det alvorligheten i det? Hva med de som er overbevist om at de handler i guds navn, og for å få en bekreftelse på at det de gjør er rett bruker eden til det? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Dette beviser jo bare at loven om tilfeldigheter fremdeles virker dette jo! En skal være bra ignorant for å ta dette for noe annet enn det dette virkelig er, en tilfeldighet! Er ikke sikkert at disse fyrene snakker sant engang, men legger tykt på å dreie historien inn på et "se og hør" spor for å gjøre det hele mer spesielt. Det er tross alt noen ÅR siden vi fant ut at det ikke er gud som styrer lyn og torden, er det ikke? Så hvorfor blande inn en kar vi vet ikke eksisterer? Vi har ihvertfall ingen indikasjon på at det eksisterer noen gud.... Med mindre det var tor som var ute å kjørte torden kjærra si da Opplevde noe av det samme på vei ned fra hytta for noen år siden. En kompis av meg og jeg satt i bilen med damene våre i baksetet og pratet hvorpå han sier at han skulle gjøre et eller annet, jeg husker ikke hva det var lenger, hvis lynet slo ned i et stort tre lenger fremme på veien. Fem sekunder etter slo lynet ned i det treet, til vår store forskrekkelse og enorme latter, men det var da ingen av oss som trodde dette var noe annet enn det dette var, et helt vanlig lyn nedslag som tilfeldigvis slo ned i et høyt og stort tre akkurat i det vi satt og så på det..... Blir bare dumt det, for tilfeldigheter skjer nå og da. Sånn er det bare. Og igjen roper de ignorante på gud... sukk... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Dette lukter useriøst lang vei. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 En bulgarsk avis skriver om en kineser kalt Xu, som ble konfrontert av naboen sin Huang for 300 yuan Xu skal ha lånt av han for 3 år siden, men aldri betalt tilbake. Xu hadde hele tiden nektet for å ha lånt disse pengene, så fremfor en flokk naboer utfordret Huang Xu til å sverge til Gud at han aldri hadde lånt disse pengene, så skulle han trekke tilbake kravet sitt. Og Xu sverget til Gud, og 1 minutt senere ble han slått ned av lynet og havnet på sykehus. Så hva tror dere, ble Xu straffet for å sverge til Gud (bibelen advarer mot falske eder) eller var det bare en snodig tilfeldighet og kanskje det til og med var Huang som løy? Hvordan vet du at han faktisk ikke snakket sant? Hva med alle de andre (det er tross alt 2 milliarder kristne på Jorden, i følge wikipedia), som sverger, helt ærlig, til Gud om noe, men snakker usant? Hvorfor skulle denne stakkars kineseren bli straffet for noen skarve kroner, mens kristne hver eneste dag sitter i rettssaler i USA og sverger til Gud, med en hånd på Bibelen (i noen tilfeller), og lyger rett etterpå? Rent tullball, jeg tror faktisk ikke på at du, eller noen her inne tror at Gud, eller den kristne Gud står bak denne hendelsen. Lenke til kommentar
-AbraXas- Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det kunne selvsagt vært det gamle testamentets Gud, hadde det ikke vært for at Xu overlevde. Det hadde han tvilsomt gjort hvis det var vår kjære fader vår som stod bak. Hadde det vært Gud som stod bak i utganspunktet, ville han sannsynligvis gått etter den virkelige synderen, Huang. Han har jo tross alt ikke gjort annet enn å låne penger. Derfor bør han jo etter god gammeldags GT skikk, dø. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg holder en knapp på Tor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå