Alexander Schindler Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det finnes et lass av tegnefilmer der ute. Vi ser nærmere på ti stykker som fortjener det. Les mer Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Savnet Simpson The Movie på den lsita :O Ellers var den ok, er ikke helt enig men har ikke sett så mye asiatiske filmer. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 interesang liste, fikk meg til å huske en del gamle klassikere. En del filmer jeg faktisk ikke har sett, får se om jeg ikke skal ta og se the plague dogs. Jeg er svag for tegnefilmer/filmer som ikke er for hollywoodifisert, alle filmer MÅ ikke ende bra. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Mangler Chihiro og Heksen og The flying castle, de to beste animefilmene ever. Dessuten så er egentlig alle filmene til disney der Tom Bancroft har hatt litt inflytelse gode. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Da jeg leste tittelen regnet jeg selvfølgelig at dette skulle være en liste over tegnefilmer, men i stedet ender jeg opp med en liste over animasjonsfilmer. Ei heller særlig imponert over listen. Ingen av mine favoritter var på listen, og ei heller var jeg særlig imponert over spredningen. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Interessant liste, har kanskje sett bare 3 av de 10 filmene, skal definitivt sjekke ut den som fikk første plassen hvertfall. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hva er forskjellen mellom tegnefilm og animasjonsfilm da? Må alt være håndtegnet for at det skal bli kalt tegnefilm? OG hvor er Akira? Ikke på lista? epic phail 1 Lenke til kommentar
Iren Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Trillingene fra Belleville er jo fantastisk. Gøy at den havnet såpass høyt opp på listen! Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hva er forskjellen mellom tegnefilm og animasjonsfilm da?Må alt være håndtegnet for at det skal bli kalt tegnefilm? Svært ofte brukes begrepene om hverandre for å beskrive det sammen, men det er vel mer pga. sløvhet, uvitenhet eller likegyldighet. Ordet tegnefilm signaliserer en film som er tegnet, og en film laget på en datamaskin er ikke tegnet. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ja ok. Men er det tegnefilm eller animasjonsfilm hvis deler av filmen har blitt lagd på datamaskin? Mulig jeg tar feil selvfølgelig, men ingen av de tegnefilmene på den lista er lagd kun på datamaskin. Jeg savner tegnefilm hvor alt er håndtegnet, men siden det er dyrt og tidkrevende, har bruk av datamaskin blitt mer og mer vanlig. Så det lages egentlig (nesten) ikke tegnefilm lenger... Lenke til kommentar
edge Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 HAHA! Anime over Løvenes Konge? Utrolig Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) HAHA! Anime over Løvenes Konge? Utrolig Bare for å sjekke, hvor mye anime har du sett utenom pokemon? Her er den amerikanske traileren til Princess Mononoke: Endret 31. august 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Løvenes konge skulle vært på toppen 0_o Så de hver dag når jeg var liten. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Jeg savnet flere Hayao Miyazaki-filmer. http://en.wikipedia.org/wiki/Hayao_Miyazaki Princess Mononoke er der, men begge de to andre av hans filmer jeg har satt ( Spirited Away og Howl's Moving Castle ) er helt i toppen av min liste over gode animasjonsfilmer. Endret 31. august 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Om det er en Disney film som kunne ha fortjent #1 så er det hvertfall ikke Lion King, men Beauty & The Beast, imho. Lenke til kommentar
edge Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Bare for å sjekke, hvor mye anime har du sett utenom pokemon? Vel, har ikke akkuratt satt meg inn i hele dealen, men har sett nok til å vite at jeg ikke liker det. Dog er jeg ikke akkuratt objektiv iom at Løvenes Konge er min favoritt tegnefilm gjennom tidene Lenke til kommentar
Muse Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Veldig enig i de fleste. Personelig så ville jeg dyttet Løvenes Konge enda høyere opp. Savner også Chihiro og Heksene. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Savnet Simpson The Movie på den lsita :OEllers var den ok, er ikke helt enig men har ikke sett så mye asiatiske filmer. Er du seriøs? O.o Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Å Å å, hva med den filmen hvor skrue blir tatt med på "tour" av døden?.. Eller er jeg helt på trynet nå? Hmm husker ikke helt om det var muppets eller disney x] Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Haha, det er faktisk begge deler. Disney tegnet det (Carl Barks) og muppetene filmatiserte det. Den heter et juleeventyr og er ikke en tegnefilm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg