Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Én WR og litt annen ugang.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk endelig tid til litt benching. DICE fikk jeg ikke tak i, men min trofaste fasekjøler hadde jeg. Først ut var et 8800GTX på fase, men med luftkjølt CPU og ingen vmod var det ikke noe å rope hurra for. Men noen minusgrader fikk jeg på kortet.

8800fase.jpg

-15.jpg

Så med det unagjort flyttet jeg fasen over på en E8600 og to 8800GTX i SLI. Det er det tydelighvis ikke så mange som har gjort i det siste, for i AQ3 grusa jeg den forrige WR'n. Til slutt viste det seg at fasen ikke satt skikkelig på CPU'n, men jeg skal lage en ny festeannordning senere.

310865.jpg

Neste på listen var et 280GTX, vmod, men fortsatt på luft, så var ingen grunn til å gi den noe mer spenning.

280vmod.jpg

Men i AQ3 fikk jeg da noen poeng.

309424.jpg

Men så til kveldens høydepunkt, 280GTX SLI. Fortsatt begge gpu på luft og CPU på fase.

benk.jpg

280sli.jpg

01

105371.jpg

03

104053.jpg

Aq3

319526.jpg

Så til slutt, min lille casemod.

lokk.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gang jeg får over 52k i 03, hater 03 på det inderligste, aldri klart noen gode scores. Men hoppet i taket av glede med den scoren, så jeg tweaket ikke noe mer. Men med litt bedre lod (stod på 4.8)og andre rivatuner tweaks burde det være mulig å få den litt høyere.

OSet er kun XP med 18 prosesser, ikke gjort noe mer enn å skru av alt i oppstarten (untatt nvidia), classic theme og noen andre småting.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Første gang jeg får over 52k i 03, hater 03 på det inderligste, aldri klart noen gode scores. Men hoppet i taket av glede med den scoren, så jeg tweaket ikke noe mer. Men med litt bedre lod (stod på 4.8)og andre rivatuner tweaks burde det være mulig å få den litt høyere.

OSet er kun XP med 18 prosesser, ikke gjort noe mer enn å skru av alt i oppstarten (untatt nvidia), classic theme og noen andre småting.

Burde være litt å hente da ja, er sikkert litt å hente på å kjøre høyere lod og. Har pleid å kjøre veldig høy lod i 03, men det er jo lenge siden jeg har benchet noe ny hw så kan jo være det ikke hjelper så mye som det pleide før.

Lenke til kommentar

Takk. Vet ikke helt hva tempen ligger på, men på slutten lå CPU'n rundt -5 i bios, så en og annen plussgrad var det vel under load.

Men da jeg tok av fasen så jeg at kjølepastaen kun hadde kontakt på den ene siden, så i dag har jeg laget meg et fjærbelaset system som skal forhindre dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Aaahhh!!

Enda en kvalitetstråd fra Hifiking.

Meget bra resultater. Likte resultatet i 3DMark01 spesielt. En nostalgisk bench som aldri går av moten (håper jeg). :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...