Gå til innhold

Kan man ta bort RAID 1?

Anbefalte innlegg

Jeg har en stasjonær Acer Aspire med 2x200GB disker XP Media Center Ed fra 2006. Ved et "uhell" kom jeg til å sette opp diskene i RAID 1 delvis skremt av datatap ved installasjon av NAS disk i hjemmenettverket. Etter det får jeg beskjed fra Pinnacle at jeg ikke kan laste inn hele filmer fra mitt Canon MVX250i, men må nøye meg med skarve 4GB pr gang fordi filsystemet mitt er FAT32. Men det eneste som ligger på diskene i det formatet er et gjenopprettingsvolum på godt og vel 4GB. Pinnacle ligger på C: og jeg lagrer til en 3disk stor server i hjemmenettverket som alle er i NTSF. Men etter ca 4GB capture sier det stopp. I min fortvilelse bruker jeg så programmet Windows Moviemaker for å laste inn en film på harddisken, men når jeg så skal begynne å redigere den får jeg beskjed om at filem ikke er indeksert, og at jeg derfor ikke kan få gjort med den der heller. - Jeg mistenker at "avvisningen" fra Pinnacle kommer av RAID1 oppsettet for maskinen fungerte prikkfritt før RAID oppsettet m.h.t. videoredigering. Så,- kan jeg få tilbake mine to 200GB disker i det opprinnelige oppsettet uten tap av data? Hva skjer om jeg tar bort recoverypartisjonen/disken/volumet (som jeg forøvrig har lagret i oppstart dvd da vi satte opp maskinen.) Jeg går ut fra at man finner en rekke irrelevante tanker og benevnelser i denne henvendelsen, men det er ikke alltid så greit når man bare er amatør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...