Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

lånt vekk fake legg til kamerat og tatt


KarlToresen

Anbefalte innlegg

Hei i natt lånte jeg vekk ett gammelt legg jeg hadde til en kamerat som ikke har fylt 18 år. Han ble da tatt med det legget og di fikk tak i meg inne på pubben. Vakta tok alle id kortene jeg hadde i lommeboka, og jeg fortalte da at kameraten hadde stjelt legget mitt og jeg viste ikke noe om dette. Han prøve jo selvsagt å snakke seg ut av det, noe som ikke gikk. Jeg fikk til slutt tilbake alle kortane utenom det han hadde "stjelt" da som jeg kunne hente på politistasjonen. Di vet ikke hva kameraten min heter eller noe han oppgav aldri noe som helst. Hva vil skje for meg nå? jeg har ikke noe behov for det legget uansett det var ugyldig. Hva bør jeg si hvis jeg får en telefon fra politiet? Svar for plz:S Alle andre historiane jeg har hørt er den han som har brukt legget som har fått straff men di vet jo ikke hva han heter ei gang. Og ifølge noen andre inlegg kan ikke dørvakter ta id-kort, kun politi som kan det, stemmer dette? men viktigst er hva skjer for meg nå? hva bør jeg si hvis politiet ringer, om di ringer da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vil vell bli tatt inn til avhør allerførst. Har du ikke blitt det så er det vell liten sjangs for at noe skal skje.

 

Har ikke blitt innkalt enda, men skjedde jo for 1 time sida liksom:S Kan det hende de bare gir faen liksom? men jeg får uansett ikke bare ei bot i posten uten videre? di ringer først eller? Takk for svar

Lenke til kommentar

Ved falsk id/legitimasjon/ kan det straffes. Har selv vært borti dette, og slapp unna med en bot. Selvsagt vil du få en reaksjon hvis det er snakk om større saker, og unødvendig arbeid for Politiet.

 

Men i en sånn små sak som dette, tror jeg de lar deg gå unna med en liten klapp på skulderen, og "ikke gjør dette igjen!".

Lenke til kommentar
Om du er god til å lyve og klarer å holde maska er det vel bare å fortsette å nekte for at du har lånt bort id-en. Du klarte tydeligvis det rett etter det skjedde, så hva er egentlig problemet?

Det jeg er redd for er hvis di skal ha tak i han kameraten min og han begynner å fortelle at jeg har lånt han legget for det. For han vil liksom heller ikke ha det på rullebladet, begge vil jo inn i militæret. Så hvis di skal ha navnet hans og det må jeg vel gi det til di? og hvis han sier han lånte det av meg blir det vel ord mot ord?

Lenke til kommentar
hva skjer hvis man blir tatt i å lyve i ett avhør?

Igrunn ikke noe mer enn at hvis de fatter mistanke om at du lyver, hoper det bare seg mer og mer opp for deg, og hvis det blir en rettssak av saken, faller mer og mer skylden over på deg.

 

Selv vært borti å lyve i et avhør, man kan snakke Politiet rundt grøten bare 1 gang.

Lenke til kommentar
hva skjer hvis man blir tatt i å lyve i ett avhør?

Igrunn ikke noe mer enn at hvis de fatter mistanke om at du lyver, hoper det bare seg mer og mer opp for deg, og hvis det blir en rettssak av saken, faller mer og mer skylden over på deg.

 

Selv vært borti å lyve i et avhør, man kan snakke Politiet rundt grøten bare 1 gang.

Off fy faen er så usikker på hva jeg bør gjøre. Kan jo bare si at han stjal det uansett, di kan jo ikke vite noe annet, uansett å han sier. Det var jo alikavel han som var dum nok til å bruke det, det er jo han sitt ansvar eller?

Lenke til kommentar

Uansett drittsekk av han å si han lånte det av deg for det gjør deg til medskyldig, han får det på rullebladet uansett.... eneste forskjellen er at han kan få både for å ha stjelt det og for dokumentforfalsk. Det skjer ikke noe med deg om du står på ditt og sier du ikke viste han hadde det. Du kan eventuelt si han stjålte eller at du mistet det eller at du lånte det til han fordi han trengte penger eller noe.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Først svar på dette; er det noen andre som vet at du lånte bort id-en? Hvis ikke er du sikker så lenge du ikke innrømmer til Politiet at du lånte det bort. Blånekt så kan de ikke ta deg for noe.

 

Om du i et avhør innrømmer at du lånte det bort vil du faktisk ha avgitt falsk forklaring og hindret Politiet i sitt arbeid. Kanskje får du også noe skyld for situasjonen til kompisen der han brukte falsk id.

 

Om du skulle være uheldig og havne i et avhør hos Politiet og du må lyve så gjelder det å holde tunga rett i munn:

 

1) På forhånd må du ha innøvd en "story" og som du må holde deg til, uansett. Du må stå på ditt og ikke forandre på detaljer.

 

2) Når du lyver så ikke fikle med hendene. Og sitt i ro! Prøv og å se snuten i øynene og ikke blunk.

 

Tips! For å gjøre det enklere å lyve kan du faktisk tygge på tyggis.

 

Et avhør hos Politiet hvor du skal lyve er ikke noe hvem som helst kan klare. Man må nok være både kald og flink til å lyve tror jeg for å klare å lure skikkelige politimenn.

 

Vel, uansett, lykke til. Og alle "tips" over bruker du på egen risiko.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar
Uansett drittsekk av han å si han lånte det av deg for det gjør deg til medskyldig, han får det på rullebladet uansett.... eneste forskjellen er at han kan få både for å ha stjelt det og for dokumentforfalsk. Det skjer ikke noe med deg om du står på ditt og sier du ikke viste han hadde det. Du kan eventuelt si han stjålte eller at du mistet det eller at du lånte det til han fordi han trengte penger eller noe.

Hvordan kan han få det på rullebladet? han oppgav aldri navn eller fødselsdato. + ho vakta tok legget mintt han kan jo egentlig ikke det?

Lenke til kommentar

Ikke lyv, er ingen vits, ikke si noenting. Bare si at du ikke vet noenting.. Dette er ikke ditt problem. Du må sikkert inn til avhør, da sier du at du ikke vet hva som har skjedd i saken.. Det er ikke din oppgave å finne ut av det, og jo mer du sier jo mer driter du deg mest sannsynlig ut.

 

Dette er veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Uansett drittsekk av han å si han lånte det av deg for det gjør deg til medskyldig, han får det på rullebladet uansett.... eneste forskjellen er at han kan få både for å ha stjelt det og for dokumentforfalsk. Det skjer ikke noe med deg om du står på ditt og sier du ikke viste han hadde det. Du kan eventuelt si han stjålte eller at du mistet det eller at du lånte det til han fordi han trengte penger eller noe.

Hvordan kan han få det på rullebladet? han oppgav aldri navn eller fødselsdato. + ho vakta tok legget mintt han kan jo egentlig ikke det?

lol hvis det var vakta som tok det vil det sannsynlighvis ikke skje noe som helst...

Lenke til kommentar
Uansett drittsekk av han å si han lånte det av deg for det gjør deg til medskyldig, han får det på rullebladet uansett.... eneste forskjellen er at han kan få både for å ha stjelt det og for dokumentforfalsk. Det skjer ikke noe med deg om du står på ditt og sier du ikke viste han hadde det. Du kan eventuelt si han stjålte eller at du mistet det eller at du lånte det til han fordi han trengte penger eller noe.

Hvordan kan han få det på rullebladet? han oppgav aldri navn eller fødselsdato. + ho vakta tok legget mintt han kan jo egentlig ikke det?

lol hvis det var vakta som tok det vil det sannsynlighvis ikke skje noe som helst...

Vakta tokk det og sa jeg kunne hente det på politi stasjonen

 

Bare ikke si noe. Du har rett til å holde kjeft.

Jeg mener det blir for dumt å sitte der å nekte å snakke. Da blir det hvertfall mistenkelig, jeg tenker kansje bare si at jeg ikke har peiling på hvem han som tok legget var. Di kan ikke finne ut av det uansett så. Noen som har noen andre gode ideer? setter pris på det

Lenke til kommentar
Ikke lyv, er ingen vits, ikke si noenting. Bare si at du ikke vet noenting.. Dette er ikke ditt problem. Du må sikkert inn til avhør, da sier du at du ikke vet hva som har skjedd i saken.. Det er ikke din oppgave å finne ut av det, og jo mer du sier jo mer driter du deg mest sannsynlig ut.

 

Dette er veldig enkelt.

Kan ikke akkurat si at jeg ikke vet noe som helst. Men sier jeg at jeg ikke har peiling på hvem han var han som tok det.

Men så kommer vel spørsmålet hvordan fikk han tak i det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...