Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Den ene testikkelen er betydlig mindre enn den andre, burde jeg bekymre meg..

Gjest Temporary Guest #17

Anbefalte innlegg

Gjest Temporary Guest #17

Har visst dette lenge egentlig, men har egentlig ikke brydd meg noe om det. Men etter å ha lest en tråd her inne om testikkelkreft, og bestemte meg for å kjenne etter, merket jeg hvor liten stakkaren faktisk var, og ble bekymret. Ikke det at jeg tror jeg har kreft, den ene balla mi har vært mye mindre enn den andre så lenge jeg kan huske, men jeg lurer på om det kan være noe annet der nede jeg bør bekymre meg for.

I den grad noe så ufyselig er lov, så skal jeg nå tegne et bilde i Paint av hvordan ballene mine ser ut, for de av dere som er så uheldige at dere ikke klarer å visualisere det:

a82770playball.jpg

Det virker nesten som om den minste av dem har "vokst inn i" (eller heller aldri helt vokst ut fra) mine nedre regioner. Den er også mye mer følsom enn den andre, nesten så det gjør vondt å bare klemme litt på den. Såvidt jeg vet fungerer alt som det skal der nede, selv om det hender jeg har litt dårlig trykk når jeg pisser av og til. Er 17 år gammel.

Noe her jeg burde bekymre meg for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey.. ingen grunn til panikk iallefall..

Dette er faktisk ikke så uvanlig.. selv ble jeg født med at testikkelene (jepp, begge to) ikke hadde kommet "ned".. så da jeg var 11 år gammel måtte jeg operere.. helt normale nå :new_woot:

Men det kan i ditt tilfelle se ut til at den ene "ballen" ikke har kommet helt ned.. ikke noe farlig med det, men som du sier.. den er mer følsom enn den andre.. (ligger nok i klem)..

Det sitter faktisk et "hulerom" over testikelene hvor noe personer (jeg mfl) kan trykke dem opp.. og du kan da sparke meg i skrittet.. no pain :tease:

Snakk med legen din, så kan du jo diskutere mulighetene.. om du syns dette er smertefult så kan du jo vurdere operasjon.. om det er lite plager rundt dette (ved feks sex).. så lar du det være..

PS: du skal også vite at de aller fleste gutter har ulike "baller".. den ene er som oftest større enn den andre...

I mitt tilfelle er det den venstre som er "liten".. øh mindre...

Lenke til kommentar
Det virker nesten som om den minste av dem har "vokst inn i" (eller heller aldri helt vokst ut fra) mine nedre regioner. Den er også mye mer følsom enn den andre, nesten så det gjør vondt å bare klemme litt på den. Såvidt jeg vet fungerer alt som det skal der nede, selv om det hender jeg har litt dårlig trykk når jeg pisser av og til. Er 17 år gammel.

Noe her jeg burde bekymre meg for?

Tror det er vanlig med rutinekontroller hos legen når gutter når en viss alder (husker dette selv), for å undersøke om begge testiklene har "ramlet nedi" pungen. Når du sier "den minste" testikkelen, er denne nedi pungen i det hele tatt, kan du kjenne hele omkretsen av testikkelen? Hvis ikke - hvis den sitter fast oppi der et sted - så burde du snakke med fastlegen din, og så kan nok dette ordnes, sånn at begge testiklene er i pungen, der de skal være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...