Gå til innhold

Bombaderes av virus nesten hver dag!

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt store problemer med virus. Begynte med at jeg fjernet Mcafee (test versjon) og installerte AVG 2008. Etter installasjonen scannet programmet gjennom maskinen og fant to trojanere. Disse ble i følge programmet selv slettet. Noen dager etter kommer det fire nye trojanere på besøk, ingen av dem ville la seg fjerne før for noen par dager siden, da de plutselig forsvant. De siste dagene har det nærmest hagglet inn med nye ormer, virus og spyware, i går hadde jeg hele 32 ormer på maskinen. Heldighis lot alle seg fjerne. Da jeg startet maskinen i dag hadde jeg to trojanere og tre spyware tror jeg. Disse fikk jeg fjernet nå for noen minutter siden. Noen som har noen idee om hva som skjer? Har Vista Home Premium og AVG 2008.

Er ikke inne på noen merkelige sider heller. Surfer nesten bare på Tek.no sidene, ITavisen, Dinside og andre nettaviser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For og sjekke at du er ren.

---

Last ned MBAM til skrivebordet.

Velg Norsk språkdrakt-->kjør hurtig systemskann.

Når MBAM er ferdig åpner den en logg,den poster du.

---

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.

Ikke klikk på vindu mens programmet kjører.

post logg C:\combofix.txt

---

Avg alene er ikke så bra.

Bruker en gratis bravegg som Comodo,hjelper det mye.

Tilegg scanner du en gang iblant med MBAM blir det bra.

Test fra av-comparatives.org(test som kan stoles på)

------Avira-AVG-Avast-----

FP: few - few - many

TF: 72% - 32% - 28%

SS: fast - average - average

FP = False Positives

TF = Total Find

SS = Scan speed

Vi bruker og anbefale avira av de gratise.

Lenke til kommentar

Er det nå jeg skal si: "Installer linux" ...?

Som oftest må du rse pc'n og fjerne trojanen før alle andre programmer/filer blir tatt i bruk, hvor trojanene ligger. Mener å huske at Adware fikser det for deg, det kan være nyttig å laste det ned.

Lenke til kommentar
Som oftest må du rse pc'n og fjerne trojanen før alle andre programmer/filer blir tatt i bruk, hvor trojanene ligger

Hva tror du jeg skal svare på da?

Combofix lager en logg som jeg skal analysere.

Det finnes ikke kraftigere verktøy enn dette.

Det kun personer som har brukt mye tid på dette feltet som spør etter combofix-logg.

Ad-adware totalt bortkastet

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Trodde AVG var det beste som fantes der ute jeg. Mulig jeg er feilinformert? Linux installerte jeg faktisk for første gang nå i ste på pappas gamle PC, og det fungerte ikke bra! Ble møtt av feilmeldinger og krasj med en gang! (Lagd emne om det i Linux kategorien) Nei, skal se gjennom forslagene deres i morgen jeg :) Edit: Fyr gjerne løs flere forslag i påvente ;)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Og jeg som trodde jeg ikke kune være bedre beskyttet :dontgetit: Har altså AVG, Ad-Aware og Windows Defender. Disse tre programmene har jeg hørt skulle være det beste som fantes der ute, men det er visst feil? Vil helst slippe å legge ut logg fil, så om det finnes andre alternativer vil jeg helst prøve de først. Finnes det noe annet gratis virus program jeg burde bruke istedenfor? Burde jeg bare fjerne hele AVG installasjonen? Ser jo ikke ut som om den beskytter meg særlig godt...

Hadde aldri slike problemer med MCafee, men det koster jo så mye penger :(

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Takk KVTL, da kan vi prøve å fortsette :)

LucarioX: det ser ut til at du har tre spørsmål:

1. Om du MÅ poste logger

2. Om det finnes alternative måter å løse problemet

3. Om du skal kvitte deg med AVG fordi du lurer på om det er dårlig.

1. Ingen som tvinger deg til noe som helst. Det at vi analyserer logger, er bare et tilbud. Hvis det er sikkerhetsmessige grunner til at du ikke vil poste loggene, kan du vurdere å sende en PM til en av oss (ikke noe vi fåretrekker, men bedre enn at du er infisert).

2. Å poste logger, for så å kunne analysere, er den desidert beste måten vi kan hjelpe deg. Du kan selvsagt prøe deg med å bare kjøre MBAM (som snippsat linker til), men da kan vi ikke garantere at du blir helt ren.

3. AVG er et forholdsvis bra program, men det finnes bedre. Studer siste del av innlegget til snippsat. Der kommer det ganske tydlig frem hvilket som er best. Du har jo ikke noe å tape på å prøve dette.

Lenke til kommentar

Nei, MBAM er ikke noen erstatning for AVG. Var ikke MBAM jeg siktet til. MBAM kan du fint ha i tillegg til et antivirusprogarm.

Test fra av-comparatives.org(test som kan stoles på)

------Avira-AVG-Avast-----

FP: few - few - many

TF: 72% - 32% - 28%

SS: fast - average - average

FP = False Positives

TF = Total Find

SS = Scan speed

Vi bruker og anbefale avira av de gratise.

Derfor mener jeg at AVIRA er et bedre alternativ enn AVG, men AVG er ikke noe dårlig det heller ;)

Lenke til kommentar
gratis virus program som er bedre enn AVG?

Har du ikke fått med at Avira er nevnt et par ganger.

MBAM er vel ikke et fullverdig virus program?

MBAM er ikke noe antivirus program.

Det spyware/malware program som finnes både i gratis og betal versjon.

MBAM gratis er noe av det beste som finnes en helt annen klasse enn andre spyware program som du sikkerhet har hørt om ad-adware og spybot.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

anbefaler avira antivir PE free edition: http://www.free-av.com/en/download/index.html

sammen med Comodo: http://www.comodo.com/products/free_products.html (er en brannmur)

edit :o link til Mbam som sikkert er posta før :p: http://www.malwarebytes.org/mbam.php

funker veldig fett sammen.

også kan du slå av windows defender og windows brannmur(hvis du innstalerer comodo :)

edit 2:o : med Mbam så fant jeg 18 virus trojanere gud hvet hva som AVG ikke fant :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...