Gå til innhold

Råd om innkjøp av Bluray-spiller

Anbefalte innlegg

Har en liten kjellerstue på 18m2 med sony kdl-40d3660 full hdtv, denon avr1508 receiver, harman/kardon hkts11 høyttalerpakke, sony dvp ns92v dvdspiller og trenger igrunn bare en bluray spiller. Har vurdert ps3 og virker som at dette er et godt alternativ for meg. wlan og mediacenter er ikke noe must da laptopen også er koblet opp mot tven. Kommer mest sannsynlig ikke til å spille så mye heller. Men er ps3 en god bluray og dvdspiller? Er den snart avleggs mtp ny utvikling? Kan det brukes med fremtidige hd lydkilder (dolby true hd, hd dts)Har vel kun optisk digitalutgang? Hva er fordelene og ulempene med ps3? Eller bør jeg sitte på gjeret å vente eller gå for en dyrere ren blurayspiller? (Er ikke selv helt oppdatert innen hjemmekino)

Har noen andre forslag til spillere?

På forhånd, takk

Endret av eb81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en liten kjellerstue på 18m2 med sony kdl-40d3660 full hdtv, denon avr1508 receiver, harman/kardon hkts11 høyttalerpakke, sony dvp ns92v dvdspiller og trenger igrunn bare en bluray spiller. Har vurdert ps3 og virker som at dette er et godt alternativ for meg. wlan og mediacenter er ikke noe must da laptopen også er koblet opp mot tven. Kommer mest sannsynlig ikke til å spille så mye heller. Men er ps3 en god bluray og dvdspiller? Er den snart avleggs mtp ny utvikling? Kan det brukes med fremtidige hd lydkilder (dolby true hd, hd dts)Har vel kun optisk digitalutgang? Hva er fordelene og ulempene med ps3? Eller bør jeg sitte på gjeret å vente eller gå for en dyrere ren blurayspiller? (Er ikke selv helt oppdatert innen hjemmekino)

Har noen andre forslag til spillere?

På forhånd, takk

En ulempe med PS3 er at den ikke støtter Bvavia Sync, dvs at den ikke kan styres via HDMI med tv'ens fjernkontroll..

Har også hørt noen mene at bildekvaliteten er noe bedre på en dedikert Blu-ray spiller, og den bråker muligens mer.

Lenke til kommentar

Er det noen som har sammenlignet og hatt ps3 og annen blurayspiller side om side? Er det store forskjellen?

Mediacenter kommer vist forresten til å være en fordel da pc til vgainngangen kun støtter 768x1280 pluss at jeg allerede har wlan. Du kan vel spille av de fleste codec, også hd filer?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...