Gå til innhold

Gjenopprette registeret i Windows XP fra backup

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her med PC-en til en kompis. Han skulle avinstallere et program, da han oppdaget at selve knappene for å fjerne programmer under "Legg til og fjern programmer" var borte. (Etter at jeg søkte litt i ettertid, fant jeg ut at det er en grei operasjon å fikse dette manuelt. Alle oppføringene for avinstallasjon lå i registeret, men knappene var deaktivert. Sannsynligvis forårsaket av virus/spyware tidligere).

Det han gjorde, var å følge ett eller annet tips han fikk om å kjøre en "Registry Cleaner-sak". Dette var tydeligvis ikke lurt, for da forsvant alle oppføringene for avinstallasjoner...

På forhånd var han imidlertid så smart at han tok en backup av registeret. Dette gjorde han ved å eksportere alt fra regedit til en fil (ikke det smarteste). På grunn av at filer og saker og ting er åpne og i bruk, lar det seg ikke gjøre å gjenopprette hele registeret bare ved å dobbeltklikke på filen.

Så det jeg (tror) jeg trenger, er enten

- en annen måte å gjenopprette hele registeret på

- et program for å "browse" denne store reg-filen (på samme måte som regedit - men altså ikke på det aktive registeret - og eksportere de få delene jeg trenger, for så å importere de i regedit. (En editor som notepad gir for dårlig oversikt her)

Kan noen hjelpe??

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...