Gjest Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hei ! Har fått en trojansk hest som klarte og lage noen filer i min SYSTEM 32 mappe og slette noen filer Den trojanske hesten la in en falsk BSOD Jeg satt og surfet på min bærebare, så kom den falske BSOD'enopp og jeg reiste meg og skrudde av og på pc'n ettersom jeg vet at BSOD blir forårsakte av en feil... Så startet jeg pc'n opp og det gikk Så kom det flere BSOD og jeg scannet min pc for virus med Mcaffe og den fant noe greier og slettet det... Men nå vil ikke pc'n min starte opp etter jeg slettet virus totalt ! Har prøvd og ta repair windows med min XP CD men da rebooter pc'n seg når den er på 36 min igjen Dette har jeg gjort for og prøve og fikse XP repair: Fjerne alle USB kontakter Fjerne alle lyd kabler Fjernet internett kabel Ta " restore to default " i BIOS og det hjalp ikke.... SPECS: Windows XP Professional Service Pack 3 RAM: 2046 ( eller noe ) CPU: Intel ( 1.86 2 kjerner, vet ikke om det er 1.86 ) PSU: ( er ikke sikker men har i hvertfall 450 watt ) Hovedkort: MSI ( mer vet jeg ikke ) Skjermkort: AGP Nvidia 7600 GO 2 SATA HDD 1 IDE HDD ( installert windows på, vis jeg ikke tar helt feil ) Håper dette var nok info, vis dere trenger mer kommer jeg med mer BTW: jeg får startet i sikkerhets modus Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 har du vudert å instalere xp på nytt? det pleier veldig skjelden å bli bra igjen etter et ordentlig virus/trojaner angrep. og man vet aldrig om man får fjærna alt igjen etter det.. om du har noen filer på c: du ska ha. så kan du boote opp en "live linux" fra cd eller minnepen.. og redde filene du skulle ha,. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) alt kan bli like bra som før og man kan fjerne alt viruset og. hvis du kommer deg i sikkerhetsmodus så bør det være mulig å få maskinen på rett kjøl igjen. ta deg en tur innom antivirus delen av forumet så får du kanskje større hjelp med å fjerne viruset. EDIT: LINK:antivirus og datasikkerhet Endret 30. august 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hmm, vurderer det med boote opp linux Men vil det da være mulig og kjøre partition magic på linux ? eller må jeg finne lunx versionen ? har en version som hvertfall fungerer på XP. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Ubuntu har gparted som er et partisjonsprogram. Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 I sikkerhetsmodus kan du prøve systemgjennopprettning, hadde liknande problem sjølv , då funka det Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Du har jo også Ultimate Boot CD for Windows. Denne har reddet både meg og bekjente utallige ganger Edit: Glemte å nevne at du kan bruke dette programmet til å lage en live Windows-cd. CDen inneholder også verktøy for å fikse feil med MBR (Master Boot Record), samt andre oppstartsproblemer du måtte ha med Windows. Endret 30. august 2008 av v3g4rd Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Btw, me systemgjennopprettning kan du berre sette pcen tilbake eit par daga , då mista du ikkje data filene dine : ) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Takk for alle svar, men jeg vet ikke hva jeg skal prøve "/ Skal jeg: - Installere windows på nytt ? - Sikkerhets modus og rette systemet - Ultimate Boot CD for Windows ( som jeg ikke vet hva gjør ) Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Eg ville prøvd Sikkerhets modus og rette systemet fordi det e enklare enn dei andre Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 om du ikke har 300000 passord brukernavn og sånt lagra i diverse programmer og spill O.L. så hadde jeg instalert på nytt.. om du har en hel hau av brukernavn og sånt du ikke husker kan det være lurt å prøve å reparere. Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 og viss du har filer, dokument ( skule o.l) som du ve ha , bør du reparere Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 og viss du har filer, dokument ( skule o.l) som du ve ha , bør du reparere hehe du snakk'e br'eet han har 2 andre hardisker han kan putte ting han ska ta vare på =) Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) og viss du har filer, dokument ( skule o.l) som du ve ha , bør du reparere hehe du snakk'e br'eet han har 2 andre hardisker han kan putte ting han ska ta vare på =) Åja Lol , tenkte ikkje på det Men likevel ville eg ha tatt systemgjennoppretning teke liksom berre eit min elr noke Endret 30. august 2008 av Nesjen92 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hva skal jeg velge da ? Vil helst fikse min windows "/ Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hva skal jeg velge da ? Vil helst fikse min windows "/ Det e vel egentli opp til deg ... ( Men systemgjennoppretning e enkelt , Hehe:P) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Jeg får ikke startet opp sikkerhets modus nå ettersom at jeg valgte repair windows, men jeg vil prøve og boote opp med linux, kan det hjelpe meg ? Hvilken linux version bør jeg bruke ? Endret 31. august 2008 av Gjest Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg får ikke startet opp sikkerhets modus nå ettersom at jeg valgte repair windows, men jeg vil prøve og boote opp med linux, kan det hjelpe meg ? Hvilken linux version bør jeg bruke ? Mhm... Har desverre lite erfaring når det gjelde Linux...Ka som sjer når du prøver å starte opp i sikkerhetsmodus då? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det som skjer er at jeg får beskjed at repair modus var avsluttet og vil starte på nytt... Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det som skjer er at jeg får beskjed at repair modus var avsluttet og vil starte på nytt... Når kommer den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå