Arve28 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Kjøpte i dag en Spyder 3 pro kalibrering å ønker å kalibrere min laptop. Det første spørsmålet var lett. Bilde av en laptop. Jeg valgte denne. Så ble det for værre. Brightness, contrast, backlight. Leste help fila. Jeg har en HP 8231. På tastaturet har jeg en sol. Denne gjør bildet ganske lyst til gråaktig. Teksten er like svart hele tiden. Er dette da brightness? Videre så må jeg velge mellom Kelvin preset, Kelvin slider og RGB slider. Hvor finner jeg ut hva jeg har av dette? Finner det nemlig ikke. Har Nvidia skjermkort. Kan jeg bruke noe her? Går på kontrollpannel -skjermGeForce 7400 - Fargejustering. Her kan jeg velge Digital vibrering av eller på Lystyrke Kontrast Gamma Kan stille disse under Rød, grønn og blå elleralle kanaler. Håper dere kan gi noen tips på hvordan jeg skal gå frem. På forhond takk. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg har en HP 8231. På tastaturet har jeg en sol. Denne gjør bildet ganske lyst til gråaktig. Teksten er like svart hele tiden. Er dette da brightness?Nei, på LCD er det "alltid" backlight du justerer, i hvert fall på bærbare. Videre så må jeg velge mellom Kelvin preset, Kelvin slider og RGB slider.Hvor finner jeg ut hva jeg har av dette? Finner det nemlig ikke. Det har du sannsynligvis heller ikke, så da velger du ikke noen av dem. Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg mener å huske at du bare kan si at det er umulig å stille det inn på laptopen din. Kalibratoren vil fikse det uansett. Sånn var det hvertfall på PC´n min. Har ikke kalibrert MacBooken enda, så jeg veit ikke om det er noe annerledes på laptop. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Noen tips jeg har funnet frem: -Gamma setter du til 2.2 -Vist du kan justere mål-lysstyrke (target luminence, noe du sikker kan på en såpass avansert sak) sett den til 90. Standar på LCD er 120, men det er alt for lyst, utskrifter vil da se mørkere ut enn på skjermen. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Bruker jeg da Gamma og lystyrke og kontrast i Nvida som bekrevet over? Setter jeg da Backlight til lyseste? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Valgte Laptop. Så backlight. Den satte jeg helt på maks. For klarte egentlig ikke å se de 4 boksene uansett om skjermen ble mørkere. Så jeg satt den på lyseste backlight. Valgte ingen av kelvininstillingene eller RGB. Gikk på Akerfoto.no- kalibrering. Dette bildet ligger der kun i lite så det er så vankelig å sammenligne med den printen jeg har fra de. Er kun på 25kb. Noen som har denne i større versjon som jeg kan laste ned. Lignet ikke helt etter kalibrering dessverre. Så noe må jeg forandre på tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå