heggstad Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 hei. vet ikke hvor jeg skal legge dette, men det får bli her. men har et problem når jeg legger ut bilder i BK'en. bildet får mindre kontraster og forskjellig lys. noen som vet hva som gjør det. lagrer ikke bildene mine i adobe rgb eller hva det heter.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 lagrer ikke bildene mine i adobe rgb eller hva det heter..Hva lagrer du bildene i? Legg gjerne ut et bilde der du mener det er problem. Hvilken nettleser bruker du? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Tre av dei siste fem bileta dine i BK er i aRGB, so konverteringa til sRGB (som ein bør bruke på nett) har tydelegvis ikkje gått i orden. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Tre av dei siste fem bileta dine i BK er i aRGB, so konverteringa til sRGB (som ein bør bruke på nett) har tydelegvis ikkje gått i orden. ok, takk for at du orka å undersøke;P men hva er det jeg skal gjøre forskjell nå neste gang når jeg skal legge ut bilder i f.eks. BK? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Anten må du hugse å konvertere til sRGB før du lagrer (Edit --> Convert to profile, eller noko slikt), eller bruke Save for web. Ulempa med den siste er at EXIF vert fjerna frå biletet. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 tusen takk for all hjelp og svar!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå