Gå til innhold

Problemer med å formatere disk

Gjest Slettet-UUbruw

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-UUbruw

Når jeg prøver å formatere den ene disken min, får jeg en melding som sier "Windows kunne ikke fulføre formateringen"

Jeg trur det har med å gjøre at den er merket som System i Diskbehandling (E:/ disken).

post-76896-1220127387_thumb.jpg

Hva må jeg gjøre for å få formatert den?

Endret av Slettet-UUbruw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt riktig at det kommer av at den er System.

Du vil absolutt ikke formatere System partisjonen. Det ville bety at Windows ikke kan boote. Så du skal være glad for at Windows nekter deg det.

Grunnen til at det er blitt slik vil jeg tro er fordi du har slettet C: partisjonen en forrige gang du reinstallerte?

Du kan ikke boote C: partisjonen, fordi den er på en Utvidet partisjon. Det er bare Primærpartisjon som kan boote.

Anbefaler at du bare lar det være sånn. Det er jo ingen grunn til å formatere E:, du kan bare slette alle filene så oppnår du jo omtrent det samme. Systemfilene er skjult, så de slettes ikke så lett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw

Det som er greia er at jeg pleide å dualboote vista og XP, men har formatert c: disken (xp, den jeg booter fra nå) etter det og bruker nå bare den (den som er merket som oppstart).

Inne på e: disken ligger det mange gamle vista systemfiler som jeg ikke får slettet manuelt. Derfor vil jeg formatere.

Endret av Slettet-UUbruw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...