FuzzFuet Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hallo! Jeg har flyttet hjem og bosatt meg i en stue i kjelleren. Kjøp meg Sony W4000, PS3 osv. det som hører hjemme i TV kroken og nå står TV kanaler for tur. I hovedetasjen hvor foreldrene bor har de Family-pakken fra Canal Digital. Family-pakken fra Canal Digital ser ut og inneholde de kanalene jeg kommer til å se på. Vi har bare mulighet for parabol og bakknett her jeg bor. Kan jeg bruke TV-en min W4000 som har innebygd MPEG4-tuner i steden for en ekstra digital HD-TV-mottaker? Eller gjeller dette kun om man har kabel-TV? Om ikke må jeg sikkert betale 1500kr for en HD-TV mottaker? Kommer det ekstra kortavgift om jeg bestiller en slik "TV i flere rom" løsning? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hallo!Jeg har flyttet hjem og bosatt meg i en stue i kjelleren. Kjøp meg Sony W4000, PS3 osv. det som hører hjemme i TV kroken og nå står TV kanaler for tur. I hovedetasjen hvor foreldrene bor har de Family-pakken fra Canal Digital. Family-pakken fra Canal Digital ser ut og inneholde de kanalene jeg kommer til å se på. Vi har bare mulighet for parabol og bakknett her jeg bor. Kan jeg bruke TV-en min W4000 som har innebygd MPEG4-tuner i steden for en ekstra digital HD-TV-mottaker? Eller gjeller dette kun om man har kabel-TV? Om ikke må jeg sikkert betale 1500kr for en HD-TV mottaker? Kommer det ekstra kortavgift om jeg bestiller en slik "TV i flere rom" løsning? Sannsynligvis kan du ikke benytte W4000 til annet enn RiksTV. W4000 er godkjent for RiksTV så vidt jeg kan se. Du vil kunne få abbonement på RiksTV med denne TV'n. http://www.ntv.no/dekodere Dersom du må ha parabol så er ikke TV'ns tuner i stand til å motta parabol signalet uten en dekoder. Den er heller ikke i stand til å motta digitalt kabeltv dersom W4000 kun er utstyrt med har bakkenett tuner(DVB-T). Blir ikke helt klok på om W4000 har både DVB-T & DVB-C eller om den kun har DVB-T. Uansett så er det kun RiksTV som har godkjente ITDV løsninger ( ingen kabeltv operatørerer eller IPTV operatører har godkjent IDTV'er enda). For bakkenett så må TV'n støtte MPEG4(+HE-AAC lyd) og DVB-T . For kabel må den også støtte MPEG4/MPEG2 og DVB-C. For satellitt må TV'n støtte MPEG4/MPEG2 og DVB-S/DVB-S2. Canal Digitals "Alle rom" abbonement har kun en felles kortavgift (hvis jeg ikke tar helt feil). Det er relativt liten tvil om at Canal Digitals "Alle rom" vil lønne seg for deg. RiksTV koster kr.3189 første år inkl. Sagem dekoder. Canal Digital har i øyeblikket en kampanje hvor et ekstra famile abbonement ( "alle rom" løsning ) vil koste 990 kr. inkl. billigste dekoder det første året. Selv om du skulle måtte betale kr. 1500 i tillegg for en HDTV dekoder så blir det billigere enn å abbonere på RiksTV. Det er også 6 HDTV kanaler i Familiepakken (og i tillegg kommer TV Norge HD snart, det har også vært rykter om BBC HD på diverse forums) . På RiksTV er det dessverre ingen HDTV kanaler. http://www.canaldigital.no/TV/Parabol/Tema...leRom-kampanje/ Det hadde selvfølgelig vært et helt annet regnestykke dersom foreldrene dine hadde hatt RiksTV abbonement men dersom du er interessert i å se HDTV på HDTV'en din så er det kun parabol, kabel og IPTV som kan tilby dette. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 RiksTV er ikke et alternativ, så må bli Parabol med Canal Digital family pakken. Så kampanjen inkluderer 1 års abonement med family eller en annen pakke og utstyr til det for kun 990kr? Ikke noen andre avgifter? Kan jeg bytte ut den standard motakeren med HD-mottakeren mot en prisøkning? Eller må jeg kjøpe den utenom og la den andre ligge? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Du kjøper HD-tuneren til 990,- om du tegner 1 års bindingstid på den originale pakken. Så tegner du alle-rom-løsning for 990,- for det første året, og bruker din nåværende dekoder til rom 2 . Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Hvor finner du HD-tuneren til 990kr? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Den finner jeg under bestilling og videreføring av canal digital parabol i butikken der jeg jobber . Den koster 990,- om du tegner 1 års bindingstid på den kanalpakken du har fra før, så bestiller du multirom i tillegg, og velger "har dekoder fra før". Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Den finner jeg under bestilling og videreføring av canal digital parabol i butikken der jeg jobber . Den koster 990,- om du tegner 1 års bindingstid på den kanalpakken du har fra før, så bestiller du multirom i tillegg, og velger "har dekoder fra før". Ok, men jeg jobber ikke i en slik butikk. Så hvordan skal jeg få bestilt det slik da? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Enten ved å ringe canal digital og bestille over telefon, eller gå til en forhandler og bestille der . Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Da har jeg ringt CD og bestilt Alle Rom og HD-dekoderen Ble 990kr for alle rom og 1490kr for dekoderen ikke 990kr Men hvor lang tid må jeg rengne med å vente? De sa 2-3 uker, men har hørt at noen også måtte vente 3(!) månder.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 3 uker skal være vanlig ventetid. 3 måneder er nødt til å ha vært pga feil med bestillingen o.l. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Ok, da håper vi på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå