Gå til innhold

Hardware.no: "Ukens produkt" - småsleipt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei og beklager tregt svar! "Ukens produkt" er noe vi har hatt lenge, faktisk et par års tid, men det rettferdiggjør uansett ikke dårlig merking!

Ukens produkt er altså et produkt, fortrinnsvis ferskt/nytt produkt, hentet fra pris/lanseringsguiden. Dette er en betalt oppføring - dvs. at produsentene betaler oss for å få produktet fremhevet. Derav "Sponset av..:"-teksten.

Det er liten tvil om at dette er i grenseland rent presseetisk - og vi har vært veldig i tvil om dette skal gjøres slik eller ei. Vi kommer til å ta en ny vurdering på dette nå. Det skal ikke være tvil om hva som er sponsing/annonser og redaksjonelt innhold.

Takk for tilbakemeldingene!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg vil tro at en vurdering tar lenger tid enn kun en relativt liten stund. En må huske på at disse guttene(og kvinnene) faktisk driver en bedrift, og da velger jeg å tro at det ikke bare er å si "ok, vi gjør det slik, noen for eller i mot?" I tillegg så har de antageligvis en ganske stor "TO DO"-list.

Å insuere at det er en "Hysj - det går over"-sak syns jeg vi alle skal holde oss for gode til.

(Og igjen, signaturen gjelder, dette er en uttalelse fra meg og ikke fra Edda eller Hardware)

Endret av Expired product
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Yes, jeg har ikke tall på antall ganger jeg har purret på at det skal inn "sponsede", "annonserte" eller lignende inn der. Problemet er at da blir ting for brede. Vår designer har fått melding om dette, men jeg får vel purre igjen.... *sukk*

Takk for spark bak. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...