Gå til innhold

Noen som har kjøpt E8400/E8500 med E0 stepping?

lucky666

Anbefalte innlegg

Har nå vært i kontakt med ps.no. De har flott service, og hadde ikke noe imot å finne en E8500 med E0 stepping på lageret. Den er nå på vei :)

Hvor mye måtte du betale for den?

Ja det var bra service at de vil sørge for å sende en E0, men prisen har gått opp i løpe av dagen? Hvis jeg ikke tar hel feil, de solgte E8500 for 1290 igår, men selger de for 1345 idag?

I priguide.no som oppdateres hver natt, står fremdels 1290 hos Ps.no.

Jeg betalte 1290 kr for den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte en E8500 fra netshop, men fikk tilsendt en E8400 med E0 stepping. Har planer om å overklokke, men bare i moderate mengder. Er der verdt bryet å sende den tilbake? Det frister mye siden jeg blei litt irritert, men forskjellen er jo uansett ikke stor...

Lenke til kommentar
Uff, fikk akkurat vite at jeg fikk en med SLAPK Box-Code (C0 stepping)

Men dog, jeg overklokker ikke noe særlig, så blir neppe et problem:)

Edit: Kan gi en link til siden jeg fant det på: Stepping(Se nederst)

SLAPK=C0 <--E8500

SLB9K=E0 <--E8500

SLAPL=C0 <--E8400

SLA9J=E0 <--E8400

Tror nok du uforvarende har sneket inn en typo vedr. E8400 stepping :)

SLA9J=E0 er feil. Riktige er SLB9J=E0

(processorfinder.intel.com)

post-10740-1220977953_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Uff, fikk akkurat vite at jeg fikk en med SLAPK Box-Code (C0 stepping)

Men dog, jeg overklokker ikke noe særlig, så blir neppe et problem:)

Edit: Kan gi en link til siden jeg fant det på: Stepping(Se nederst)

SLAPK=C0 <--E8500

SLB9K=E0 <--E8500

SLAPL=C0 <--E8400

SLA9J=E0 <--E8400

Tror nok du uforvarende har sneket inn en typo vedr. E8400 stepping :)

SLA9J=E0 er feil. Riktige er SLB9J=E0

Ja, riktig. Vi kan forenkle hele saken for lagermedarbeider som plukker værer og si det slikt:

SLB betyr E0 stepping.

SLA betyr C0 stepping.

Lenke til kommentar

Når det nå begynner å bli endel med E0 revisjonen, skulle det vært moro å se klokkeresultater med disse.

Kom med screenshots, og oppgi spenning på cpu,nb og fsb. Er ikke ute etter å se noen verdensrekord, så alle kan melde sin overklokk. Litt intressant å se forskjellen på E0 og C0.

Kom an folkens, post resultater :)

Lenke til kommentar

Ja det var slik jeg tenkte det Sam_Oslo.

Men det bør oppgis spenning til cpu,nb og fsb også. Helst også ss med 2 timers Prime/occt stabilt.

Jeg fikk min E8500 E0 i dag, men har ikke tid til noe testing før tidligst til helga.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjekt å høre at det sannsynligvis er få C0 igjen der ute. Jeg har ikke kjøpt meg ny maskin ennå, det har blitt utsatt til slutten av mnd da flere av komponentene jeg ønsker ikke er på lager hos nettbutikkene.

Deilige resulatater du viser til Lucky, men jeg er nysgjerrig på hva slags kjøling du kjører.

For min del har jeg ikke store planer om å overklokke. Kan jeg kjøre opp hastigheten litt med "native" Vcore eller aller helst lavere Vcore er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Jøss! Var ikke mye spennig disse trengte nei.

Men si meg: Er det mye poeng i å dra overklokkingen noe særlig lengre da en 4GHz? (Jeg tenker da på en 24/7 overklokk med god luftkjøling) Noen som har noen tanker om dette med overklokking og den reelle nytteverdien av en slik overklokk? :)

Ja, disse lover veldig bra. Lav spenning betyr lav temperatur og høyere frekvenser på luft.

Høyere frekvenser er alltid velkommen, fordi da får man mer fart på alle CPU-intensive operasjoner. Nytteverdien kan variere avhengig av hva man bruker maskinen til daglig bruk.

Jeg fikk en god del bedre spille-ytelse når jeg overklokket E8400 fra 3GHZ til 4GHZ og utover det var ikke mye å hente på dagens spill, men dette kan fort forandre seg i fremtiden når vi får mer CPU-intensive rutiner som f.eks. mer kompleks PhysX med masse fine effekter.

Jeg har merket en stor ytelse økning i flere Vista applikasjoner med E8400 @4.2GHZ, særlig i CPU-intensive applikasjoner som bildebehandling, videoredigering osv. Jeg bruker Microsoft Visual Studio til daglig for programmering og dette har blitt mye raskere på komprimering og stortrives @4.2GHZ.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...