Gå til innhold

Noen som har kjøpt E8400/E8500 med E0 stepping?

lucky666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E8400 og E8500 vil også komme i E0 stepping. Spørsmålet er mer om disse er tilgjengelig i butikkene per idag. E0 steppingen overklokker fantastisk. Jeg har kun sett rapporter av E8600 så langt, men E8400 og E8500 vil også ha bedre overklokkingsegenskaper enn tilsvarende prosessorer med C0 steppingen.

Jeg er på randen av å kjøpe med en ny maksin og jeg er egentlig ute etter E8500 i E0 stepping, men jeg har problemer med å finne ut om E0 steppingen av E8500 har kommet i norske webshopper. Hvis noen vet et eller anna om dette hadde det vært fint om de ga fra seg en lyd. Hvis E0 steppingen ikke finnes i butikken allerede så regner jeg med at man i løpet av september får se at webshoppene får inn E0. Ved å kjøpe E8600 derimot er man sikker på at man får E0 steppingen da E8600 kun finnes med E0 stepping.

Litt snacks:

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...2duo-e8600.html

http://www.xcpus.com/GetDoc.aspx?doc=49&page=1

http://www.ocxtreme.org/forumenus/showthread.php?t=3426

Lenke til kommentar

Jeg vet at 8400 og 8500 med E0 stepping ligger i butikkhyllene i usa allerede. Det bør ikke drøye så lenge før de blir å finne her på berget heller. Problemet med flere butikker i norge, er at de ikke gidder å sjekke boksen for å få rett stepping.

Skjønner at de ikke kan drive med dette dagen lang, men det er vel ytterst få som spør om en slik tjeneste.

Lenke til kommentar

Hei..

da har jeg et screenshot av CPU-Z..

Jeg kan jo ikke garantere 100% at dere får stepping E0 hvis dere bestiller men tror dere ikke at de vil kvitte seg med de "gamle" før selger disse nye? De kan iallefall ikke blande dem sammen i en stor haug fordi dette går jo på batcher som de får fra leverandør, og blir noe tilbakekalt foreksempel av leverandør så må de vite hvilke batcher de snakker om.....

post-60039-1220367161_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nydelig!

Har sendt mail til Komplett og Netshop, med spørsmål om de kan bekrefte at det blir sendt en 8500 med E0 stepping hvis jeg bestiller.

Da venter jeg på et riktig svar :)

Edit: Har nå fått svar fra begge butikkene.

Netshop vil ikke lete gjennom lageret for å finne/bekrefte at de har E0.

komplett sendte meg bare en link til "processorfinder" på Intels hjemmeside, hvor data på E8500 med C0 stepping ligger.

Tror ærlig talt ikke disse folka som besvarer slike mails, har noen som helst peiling på hva det blit spurt om :!:

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Nydelig!

Har sendt mail til Komplett og Netshop, med spørsmål om de kan bekrefte at det blir sendt en 8500 med E0 stepping hvis jeg bestiller.

Da venter jeg på et riktig svar :)

Edit: Har nå fått svar fra begge butikkene.

Netshop vil ikke lete gjennom lageret for å finne/bekrefte at de har E0.

komplett sendte meg bare en link til "processorfinder" på Intels hjemmeside, hvor data på E8500 med C0 stepping ligger.

Tror ærlig talt ikke disse folka som besvarer slike mails, har noen som helst peiling på hva det blit spurt om :!:

Synd, men jeg har også forståelse for at de ikke har mulighet til å gjøra det. Da kan man enten ta sjansen på å bestille og håpe på at det er E0 steppingen som kommer i posten eller man kan vente på vitnemål fra andre som sier de har fått E0.

Endret av Gunderz
Lenke til kommentar
Har nå vært i kontakt med ps.no. De har flott service, og hadde ikke noe imot å finne en E8500 med E0 stepping på lageret. Den er nå på vei :)

Hvor mye måtte du betale for den?

Ja det var bra service at de vil sørge for å sende en E0, men prisen har gått opp i løpe av dagen? Hvis jeg ikke tar hel feil, de solgte E8500 for 1290 igår, men selger de for 1345 idag?

I priguide.no som oppdateres hver natt, står fremdels 1290 hos Ps.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...