EG-s Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Leste i dag at netcom connect fritid fåes med modem til års total pris på 1189kr. Følger det med sim kort som en setter inn i modemet`? (tenkte å bruke det i mobilen noen ganger) Fant ikke noen liten skrift om en leier modemet de første 12mnd etc etc tenkte å benytte telenor kveld helg, men ser tilbudet netcom fører er 800kr billigere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Du får et nytt sim-kort og et eget nummer. Du kan ikke ringe til eller fra dette nummeret. Du kan motta sms, men jeg er ikke sikker på om du kan sende sms, men jeg tror det fordi programvaren som følger med har støtte for sending. Du kan sette sim-kortet i hvilken som helst telefon, forutsatt at den godtar Netcom-simkort. Men som sagt, taletrafikk går ikke. Hvis du har en mobiltelefon med (helst super)3G (og NetCom abo)kan du kjøpe Netcom-connect fritid som tillegstjeneste og da bruker du telefonen som modem. Gjør dette med stort hell med SE W890 og W910, og hadde nedlastingshastighet på 2,2 Gb/s tidligere idag (Rælingen med fri sikt til 5-6 NetCom-sendere). Bruker du telefonen som modem kan du ringe og sms'e med den på vanlig måte (også mens du sender data, forutsatt at du er på et 3G-nett). Modemet er ditt på samme måte som en subsidiert telefon, men hvis du bryter bindingstida må du betale bruddgebyr etter vanlig sats. Edit: rettet til bits Endret 3. september 2008 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 hørtes bra ut. Hadde tenkt et abb med datatjeneste, men bruker lav taletid på den aktuelle mobilen. Fant ut iforhold til onecall det ville bli dyrere pr mnd med billig netcom\telenor\chess tale + data. så får i stedet bytte simkort på mobilen når en trenger det, og bruke den med JoikuSpot. Så da var netcom fritid bestillt og portering til tele2 sheriff Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Trodde sim kort fulgte med i pakken, men sendes vel separat? Lenke til kommentar
larspistasj Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det stemmer, SIM-kortet sendes separat. Lenke til kommentar
deer Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) hadde nedlastingshastighet på 2,2 GB/s tidligere idagOver to GIGABYTES i sekundet? Dette er utvilsomt ny verdensrekord på denne typen forbindelse (forsåvidt alle konsumentutstyr-forbindelser), d*ven dette må jeg få meg! Endret 3. september 2008 av deer Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 fikk testet det, varierte litt etter hvilken bærbar. Lenke til kommentar
deer Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) hadde nedlastingshastighet på 2,2 GB/s tidligere idagOver to GIGABYTES i sekundet? Dette er utvilsomt ny verdensrekord på denne typen forbindelse (forsåvidt alle konsumentutstyr-forbindelser), d*ven dette må jeg få meg! Det er MEGABYTES du mener når du skriver 2,2, ikke gigabytes (1 gigabyte = 1000 megabytes = 1000000 kilobytes = 1000000000 bytes) Endret 4. september 2008 av datating Skiftet til riktig quote Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Du får et nytt sim-kort og et eget nummer. Du kan ikke ringe til eller fra dette nummeret. Du kan motta sms, men jeg er ikke sikker på om du kan sende sms, men jeg tror det fordi programvaren som følger med har støtte for sending. Du kan sette sim-kortet i hvilken som helst telefon, forutsatt at den godtar Netcom-simkort. Men som sagt, taletrafikk går ikke. Hvis du har en mobiltelefon med (helst super)3G (og NetCom abo)kan du kjøpe Netcom-connect fritid som tillegstjeneste og da bruker du telefonen som modem. Gjør dette med stort hell med SE W890 og W910, og hadde nedlastingshastighet på 2,2 GB/s tidligere idag (Rælingen med fri sikt til 5-6 NetCom-sendere). Bruker du telefonen som modem kan du ringe og sms'e med den på vanlig måte (også mens du sender data, forutsatt at du er på et 3G-nett). Modemet er ditt på samme måte som en subsidiert telefon, men hvis du bryter bindingstida må du betale bruddgebyr etter vanlig sats. hm. På mitt Netcom connect fritid-sim kan jeg ringe ut og motta samtaler, samt sende og motta sms. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 hm. På mitt Netcom connect fritid-sim kan jeg ringe ut og motta samtaler, samt sende og motta sms. Med NetCom er alt mulig...jeg har sju medlemmer i min trådløse familie. Antar at du har connect som tilleggstjeneste til et vanlig abonnement. Eller kanskje NetCom har lagt til et abo uten at du vet det? Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Bestillt Netcom Fritid for noen dager siden, da det var kampanjetilbud til 1 kr. (Normalpris er vel 500kr eller 300kr) USB-Dongel måtte jeg hente på Posten (smartpakke/gratis) og sim kom i postkassa. Tenkte også å bruke det delvis i min HTC 9000 / imate jasjar .... men fikk det ikke helt til. Hvilket nummer må man ringe? Vel, fikk USB-modemet til å fungere på min vista-PC ... fikk dog kun EDGE-dekning her på 1266 Oslo/Hauketo med 163 kbit down og 93 kbs up ..... så 10X saktere en de drømmeverdier det er snakk om lenger oppe i tråden! Går jo temlig treg 3G = TRE G bare 3X ISDN. Mobil Connect-softwaren tillater sending/mottaging av SMS, dog blir det belastet med 0.69 kr per SMS. Det fikk jeg se på MINE SIDER på netcom! Er ihvertfall bra at alt blir loggført da, med klokkeslett, datamengde sms osv. MEN RINGE kan man ikke med dette abonnement ... (vel, IP-telefon med Skype osv ... men det er noe annet) Endret 12. september 2008 av ca119 Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Telebutikken forhandler dette til samme pris som Netcom. Da får du det over disk på minuttet til samme pris, 1kr! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå