Gå til innhold

Hvor kaldt man få det i et kabinett, med vanlig kjøling ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt litt på det selv...

Hvis du har et kjøle skap som du kan avse:

Bore hull til HK i kjøleskapet, bore hull så strøm, skjerm, tast, mus+++ kommer inn og ut.

Så hadde det vært litt fett med modding: Skjære ut et svært hull i kjøleskapet også putte 2-4katoder inni...

Kaldt luft kabbinett+burk kjøleskap til 3000kr? nice!

Lenke til kommentar

Altså, jeg har ikke tenkt og noe særlig data inni. Altså det skal være et kjøleskap i et datakabinett. Tenkte kanskje på noe slikt kanskje ;

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C31011&toc=5460

Tette et midi tower helt, inn med radiator, vannpumpe og vanntank. Eller da gå på en skraphandel og dra ut noe fra et kjøleskap. Jeg veit ikke helt, den første er ganske dyrt, men hvis du skal dra ut ifra et kjøleskap, skal du jo være ganske heldig for og finne en OK størrelse på det. Veit ikke helt jeg, lyst til og prøve iallefall.

MrPowers

Lenke til kommentar
I kjøleskap?

Kompressoren går ikke hele tiden når kjøleskapet brukes "normalt". Den skrur seg av og på, av og på ettersom du tar inn og ut mat. Og når det begynner å bli varmt inni der.

Selv har jeg demontert en fryser, og skal si kompressoren blir varm! Måtte montere en 12cm vifte på den.

Lenke til kommentar
Altså hvis en radiator ikke holder lenger enn du sier, så hvorfor fungerer kjøleskap i praksis da ? MrPowers

Fordi man putter inn en halv-varm ting, og så kjøles den ned, og holder seg kald, men hvis du prøver å putte inn noe som produserer varme i kjøleskapet, vil det ikke klare og holde seg kaldt i lengden. Det vil bli varmere og varmere.. Derfor vil det ikke være noen god ide med pc i kjøleskapet. Husker å ha lest en lignende tråd for en stund siden.. Tror skrue var den som kom med avsluttende argument.. :smile:

Lenke til kommentar

Ja, men altså dette er ikke snakk om ha noen data inni. Hvis du leser litt lengre opp så er det snakk på et slags "kjøleskap" i et vanlig kabinett. Der jeg da videre lurer på om en vanlig radiato, vannpumpe, etc. som vanligvis brukes til vanlig kjøling, kan brukes i forbindelse med det jeg tenker på. Hvis man finner et gammelt kjøleskap og kutter ut isolasjon fra det, og da monterer inn det, ville ikke det i teori fungere ?

MrPowers

Lenke til kommentar

Ja, men altså dette er ikke snakk om ha noen data inni. Hvis du leser litt lengre opp så er det snakk på et slags "kjøleskap" i et vanlig kabinett. Der jeg da videre lurer på om en vanlig radiato, vannpumpe, etc. som vanligvis brukes til vanlig kjøling, kan brukes i forbindelse med det jeg tenker på. Hvis man finner et gammelt kjøleskap og kutter ut isolasjon fra det, og da monterer inn det, ville ikke det i teori fungere ?

MrPowers

Lenke til kommentar

hey!

åpnet sideluken og satte pc'n i vinduet jeg..

klokket den litt og..

p4 1,7ghz wilemette@ 2100mhz @29-30c full load :D

bare så idiotisk at den ikke ville klokkes lenger til tross for den digge temperaturen..men men

blir nok en ny cpu på meg:P

ville bare fortelle om dette her..om du får til prosjektet ditt får du nok en fiiin temperatur :wink:

Lenke til kommentar

Aha! Nå forstår jeg :)

Det du kan gjøre er å kjøpe/skaffe deg en kjølebag som har innebygget peltier-element (de er oftest på rundt 50W). Da kjølebaggen er litt stor, så er du vel pent nødt til å "forminske" den. Hvis du er god, kan du skru ut peltierelementet med kjølinga til det, og lage et slags isolert "kjølerom" (hvor du har montert peltieren) foran i PCen i de ledige 5,25"-slottene. (om du har ledige da). Peltierelementet kan trekke strøm ifra systemets PSU om den er kraftig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...