Gå til innhold

Ny high-end maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du med HD rammene?

Kommer ikke unna Intel sin Q9xxx serie om du skal bygge en high-end maskin. Kjøres fint sammen med et X48 (om du skal ha Crossfire nå eller i umiddelbar fremtid) eller P45 hovedkort.

Jeg ville gått for komboen Intel P45 og 4870X2 evt bare et 4870.

Du vil ikke trenge 1000 vatt om du ikke skal kjøre en drøss av disker og Crossfire+++

Du må selvfølgelig ha 64-bit OS.

Lenke til kommentar
Hva skal du med HD rammene?

Vurderer om jeg skal ha de...men tanken var att det er flott å kunne ha "hotswap" disker.

Kommer ikke unna Intel sin Q9xxx serie om du skal bygge en high-end maskin. Kjøres fint sammen med et X48 (om du skal ha Crossfire nå eller i umiddelbar fremtid) eller P45 hovedkort.

Jeg ville gått for komboen Intel P45 og 4870X2 evt bare et 4870.

Vurderter en Intel Core 2 Quad Q9400 med ett Intel 'SkyBurg' DP45SG hovedkort, men kom fram til det kanskje ville være bedre å gå for den "beste" AMD prosessorer med ett kvalitetskort fra Asus

Du vil ikke trenge 1000 watt om du ikke skal kjøre en drøss av disker og Crossfire+++

Regner med att 1000Watt er overkill ja, men hovedfunksjonen med den strømforsyningen er att den er modulær og att den bare er ett par hundre kroner dyrere enn andre modulære strømforsyninger med 500Watt.

HW prisguide - Modulære strømforsyninger

Du må selvfølgelig ha 64-bit OS.

Selfølgelig. Skal ha Ubuntu/Gentoo(om jeg tar meg tid) som hoved OS + Windows XP 64bit for å kunne få kjørt igjennom ett par spill.

Edit: leif

Endret av nieh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...