nieh Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hei. Vurderer innkjøp av en high-end maskin om en månends tid. Har da begynt å se litt om på deler og utstyr. Har satt sammen en handleliste med komponenter. Vil gjerne ha noen tips, komentarer eller innspill. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hva skal du med HD rammene? Kommer ikke unna Intel sin Q9xxx serie om du skal bygge en high-end maskin. Kjøres fint sammen med et X48 (om du skal ha Crossfire nå eller i umiddelbar fremtid) eller P45 hovedkort. Jeg ville gått for komboen Intel P45 og 4870X2 evt bare et 4870. Du vil ikke trenge 1000 vatt om du ikke skal kjøre en drøss av disker og Crossfire+++ Du må selvfølgelig ha 64-bit OS. Lenke til kommentar
nieh Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Hva skal du med HD rammene? Vurderer om jeg skal ha de...men tanken var att det er flott å kunne ha "hotswap" disker. Kommer ikke unna Intel sin Q9xxx serie om du skal bygge en high-end maskin. Kjøres fint sammen med et X48 (om du skal ha Crossfire nå eller i umiddelbar fremtid) eller P45 hovedkort. Jeg ville gått for komboen Intel P45 og 4870X2 evt bare et 4870. Vurderter en Intel Core 2 Quad Q9400 med ett Intel 'SkyBurg' DP45SG hovedkort, men kom fram til det kanskje ville være bedre å gå for den "beste" AMD prosessorer med ett kvalitetskort fra Asus Du vil ikke trenge 1000 watt om du ikke skal kjøre en drøss av disker og Crossfire+++ Regner med att 1000Watt er overkill ja, men hovedfunksjonen med den strømforsyningen er att den er modulær og att den bare er ett par hundre kroner dyrere enn andre modulære strømforsyninger med 500Watt. HW prisguide - Modulære strømforsyninger Du må selvfølgelig ha 64-bit OS. Selfølgelig. Skal ha Ubuntu/Gentoo(om jeg tar meg tid) som hoved OS + Windows XP 64bit for å kunne få kjørt igjennom ett par spill. Edit: leif Endret 30. august 2008 av nieh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå